انتقال قاتل جورج فلوید به زندان فوق امنیتی

رسانه‌های خبری گزارش دادند افسر پلیس سفیدپوست قاتل «جورج فلوید» به یک زندان فوق امنیتی منتقل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک پست، با شدت گرفتن اعتراضات به قتل نژادپرستانه جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی که به دست پلیس به قتل رسید، گزارش‌ها حاکی از آن است افسر پلیسی که زانوی خود را روی گردن این شهروند سیاهپوست گذاشته بود، به یک زندان فوق امنیتی منتقل شده است.

طبق اعلام شبکه تلویزیونی «کِی‌اِس تی‌پی» مقام‌های آمریکایی، افسر پلیسی را که با گذاشتن زانو روی گردن جورج فلوید موجب مرگ این شهروند سیاه پوست شده بود، در یک زندان فوق امنیتی، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دادند.

«دِرِک چائووین»، افسر پلیس سفیدپوستی بود که با رفتاری خشونت‌آمیز، به مدت حدود ۹ دقیقه با زانو روی گردن جورج فلوید فشار آورد تا در نهایت این شهروند سیاه پوست آمریکایی جان داد.

طبق گزارش شبکه «کِی‌اِس تی‌پی»، چائووین که روز جمعه بعد از اعتراضات گسترده در آمریکا به قتل نژادپرستانه فلوید بازداشت شد، در ابتدا به زندان «رمزی کانتی» منتقل شد.

بر پایه این گزارش، این افسر سفید پوست که روز جمعه بعد از اعتراضات گسترده در آمریکا بازداشت شد، در ابتدا به زندان «رمزی کانتی» منتقل شد و پس از آن، به مرکز بازپروری «اوک پارک هایتس» فرستاده شده است.

طبق اعلام برخی منابع، «اوک پارک هایتس» در بالاترین سطح (امنیتی) قرار دارد.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی دفاع سیاه پوستی را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده، به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکایی منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار