نبود انسولین، قند بیماران دیابتی را انداخت/چه زمانی این دارو به هندیجان می‌رسد؟

حدود ۲ هفته است که بیماران دیابتی در برخی شهرستان‌های خوزستان از جمله؛ هندیجان با مشکل نبود انسولین مواجه شده اند.

ابوعلی یکی از بیماران مبتلا به دیابت و وابسته به تزریق انسولین ساکن هندیجان در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: باتوجه به نبود انسولین در این شهرستان و محدودیت‌های تردد و لزوم رعایت نکات بهداشتی بدلیل شیوع ویروس کرونا، برای تهیه دارو با مشکل مواجه شدیم.

او افزود: ۲ هفته است که این دارو در هندیجان کمیاب یا نایاب شده و برای تهیه این دارو مجبوریم به شهر‌های همجوار شامل؛ امیدیه، بندر ماهشهر، آبادان، دیلم و حتی مرکز خوزستان یا دیگر استان‌ها سفر کنیم تا بتوانیم این دارو را تهیه و خریداری نماییم.

ابوعلی با بیان اینکه این امر سبب ایجاد مشکلات جدی برای من و خانواده ام شده است و تاخیر در تزریق انسولین سبب ایجاد لرزش در دست ها و پاها می‌شود، اظهار داشت: بیماران زیادی در شهرستان هندیجان با این مشکل جدی مواجه هستند و در صورتیکه این مشکل ادامه پیدا پیدا کند، شاهد مرگ بسیاری از بیماران دیابتی خواهیم بود.

این بیمار مبتلا به دیابت بیان کرد: از مسئولان شبکه بهداشت و درمان کشور و استان خوزستان و بویژه مدیریت شبکه بهداشت درمان هندیجان عاجزانه درخواست داریم که این موضوع راجدی گرفته و به کمک بیماران دیابتی بشتابند.

به منظور بررسی علت نبود انسولین و زمان رفع این مشکل با رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان گفتگو کردیم.

در روزهای آتی انسولین تامین می‌شود

داوود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان  به خبرنگار ما گفت: مشکل نبود یا کمبود انسولین، مختص این شهرستان نیست و بسیاری از شهرستان و حتی برخی نقاط کشور با این موضوع دست به گریبان هستند و چاره‌ای جز تهیه آن از دیگر شهرستان‌ها ندارند.

او افزود: با توجه به اینکه تهیه و تزریق انسولین امری مهم و ضروری است، با معاونت غذا و داروی استان خوزستان گفتگو کردیم و مقرر شد طی روز‌های آینده میزان قابل توجهی از این دارو تهیه و در شهر‌هایی که با مشکل نبود انسولین مواجه هستند توزیع گردد و به محض تامین این دارو، توزیع آن در داروخانه‌ها آغاز خواهد شد.

با توجه به اینکه سلامتی بیماران مبتلا به دیابت به تزریق انسولین و وابسته است و براساس زمان بندی مشخص باید تزریق و از آن استفاده شود، امیدواریم هرچه زودتر کمبود این دارو رفع شده و شاهد نشستن لبخند بر لبان این بیماران باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار