معاون عمرانی استاندار اردبیل:

پیشگیری خسارت ناشی از حوادث در دستور کار قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت:پیشگیری خسارت ناشی از حوادث طبیعی و انسانی با هماهنگی تمامی دستگاه های مرتبط در دستور کار قرار گیرد‌.

پیشگیری خسارت ناشی از حوادث در دستور کار قرار گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت:علاج واقعه قبل از وقوع به مراتب تبعات کمتری خواهد داشت و مسوولان با هماهنگی مردم در این راستا می تواند از خسارات حوادث احتمالی بکاهد.

او بحران را حاصل دخالت بشری برطبیعت و نیز رخدادهای طبیعی دانست و گفت: متاسفانه بحران حاصل از حوادث طبیعی قابل پیش بینی نیست برای این منظور باید همیشه آمادگی لازم جهت مقابله و پیشگیری داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار اردبیل افزود: دستگاه های متولی در بخش های مختلف باید جهت مقابله با شدت بحران بصورت میدانی وارد گود شده و در اسرع وقت خطرات احتمالی را کاهش دهند.

قلندری آموزش و مهارت را در پیشگیری از وقوع حادثه مهم ارزیابی کرد و گفت: نیروهای امدادی با برگزاری مانورهای اساسی و آموزش افراد عادی در ایجاد بستر مقابله با حوادث نقش مهم دارند.

او افزود: اجرای قانون در دستگاه های اجرایی یک اصل است و هر دستگاه صرفا طبق قانون وظایف محوله را در اسرع وقت انجام دهد قطعا بسیاری مشکلات و موازی کاری ها بر طرف می شود.

رییس ستاد پیشگیری از بحران استان اردبیل تصریح کرد:در فصل تابستان مشکلاتی از قبیل قطعی برق، احتراق مزارع پیوسته ، جنگل و مرتع موجب ایجاد بحران در منطقه می شوند در این زمینه دستگاه های متولی با هماهنگی فرمانداران در کنترل و مدیریت مسایل باید برنامه مدون داشته باشند.

قلندری با اشاره به اینکه با جان مردم نمی توان تعارف کرد افزود: هر اتفاق ناگواری اعم از طبیعی و انسانی در منطقه رخ دهد سختی و مشکلات این اتفاقات گریبانگیر مردم می شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد:علاوه بر موارد مذکور مبارزه با آفات مزارع و حمله ملخ، و کنترل سیلاب اقدامات خوبی از سوی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی انجام شده و شرکت آب منطقه ای نیز برای ارایه گزارش در کنترل سیلاب ها و نحوه آبدهی چاه عمیق ها آمادگی داشته باشد.

او تعمیر و تجهیز امکاناتی از قبیل تراکتور، خودروهای آتش نشانی و سایر خودرو ها را یاداور شد و‌ گفت: به روز رسانی تجهیزات در آستانه برداشت محصول که احتمال حریق در مزارع وجود دارد ضروری است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل در پایان ضمن قدردانی از سازمان جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و سایر ارگان ها از مدیرکل مدیریت بحران خواست لیست کاستی ها، اقدامات و برنامه های لازم احصا و در کارگروه ویژه بررسی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.