ترامپ خطاب به فرمانداران ایالتی: معترضان را بازداشت و محاکمه کنید

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌و‌گوی مشاجره آمیزی، به فرمانداران ایالتی برای توسل به گارد ملی و دستگیری معترضان دستور داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، یک منبع آگاه از تماس تلفنی مشاجره آمیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با فرمانداران ایالتی این کشور در خصوص اعتراضاتِ در جریان خبر داد.

سی ان ان به نقل از منبع خبری خود نوشت: ترامپ در این گفت‌گوی تلفنی فرمانداران ایالتی را با عصبانیت مورد خطاب قرار داده و به آن‌ها در خصوص راهکار‌های مواجهه با معترضان دستور العمل داد. رئیس جمهور آمریکا با لحنی پرتنش از فرمانداران ایالتی خواست تا هر چه زودتر بر اوضاع مسلط شوند و نیرو‌های گارد ملی خود را برای سرکوب معترضان بکار گیرند.

بنا به نوشته سی ان ان، پیام ترامپ خطاب به فرمانداران ایالتی واضح بود: شما به اندازه کافی کار نمی‌کنید و باید اوضاع را تحت کنترل درآورید.

رئیس جمهور آمریکا در این گفت‌و‌گوی تلفنی گفت که با اقدامات ۲۴ ساعت گذشته تیم والز، فرماندار ایالت مینه سوتا در برخورد با معترضان ضدنژادپرستی موافق است.

ترامپ خطاب به فرمانداران ایالتی گفت شما باید بر اوضاع مسلط شوید در غیر این صورت شبیه یک مشت احمق به نظر می‌رسید. باید معترضان را دستگیر و محاکمه کنید. تمام دنیا به سوختن ایستگاه پلیس مینیاپولیس خندید.

رئیس جمهور آمریکا گفت فرماندار مینه سوتا به پیشنهاد او گارد ملی را در مقابل معترضان بکار گرفت. ترامپ همچنین بر تشدید تدابیر امنیتی در نیویورک برای مقابله با معترضان تاکید کرد.

ترامپ پیش‌تر با اراذل و اوباش خواندن معترضان مدعی شد که ۸۰ درصد معترضان از خارج از ایالت مینه سوتا آمده اند. ادعایی که خیلی زود با استناد به گزارش زندان‌های این ایالت از معترضان بازداشتی تکذیب شد. رئیس جمهور آمریکا امروز مدعی شد اعتراضات این کشور کار اطرافیان جو بایدن است.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

با گذشت چند روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، ایالت‌های مختلف این کشور صحنه تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
اگر روز اول آن پلیس را اعدام میکردی امروز مجبور نبودی گردن روسیه و ایران بیندازی اوضاع خراب مشورت را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
استانداردهای دوگانه غربیها همینه. اگه این درگیریها و آتش زدنها در کشوری مثل ایران انجام بشه از نظر آمریکاییها میشه اعتراض مسالمت آمیز و حکومت باید آشوبگران رو آزاد بزاره هر کاری عشقشون کشید انجام بدند ولی وای به اون روزی که تو آمریکا همین اتفاق بیافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
این هم رییس جمهور است مثلا .. مردم امریکا یکخورده سیاست را بها بداید

نژاد پرستی بسیار ناپسند است .. این قتل پلیس . شما هم در ان شر یکید
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۸:۲۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه دور بعدهم رای میاره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
فقط تجزیه آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۵۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
ای شیطان اونیکه بایدمحاکمه بشه تویی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خاشقجی کم بود حالا جورج فلوید هم اضافه شد خدایا بداد مون برس آقا خودمون داغونم داغون به فکر کشور باشید
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۰:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام پدربزرگ ترامپ ،

از نظر من شهردار واشنگتن از این لحظه برکنار است ،
او رنگین پوست و هم پیمان معترضان است .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
در قیام و انقلاب اسلامی ملت ایران هم رضا شاه فاسد فاسق ظالم و ستمگر بی عدالت جنایتکار شکنجه گر ملعون پهلوی با تمامی قدرت پوشالیش هم قبل از فرارش از ایران مثل ترامپ ملعون تروریست جنایتکار فاسد فاسق نژادپرست از این فرمانها به زیر دستاش خیلی می داد خیلیییییییییییییییی ، ولی انقلاب اسلامی مردمی ایران با پایمردی و اتحاد و همدلی و مقاومت شجاعنه و ستیز مجدانه و ایستادگی و ایثار شبانه روزی ملت به پبروزی رسید مردم مستضعفین ستمکشیده و رنج کشیده از ظلم و بی عدالتی حاکمان نژادپرست آمریکا از این قمپز در کردنهای تو خالی پوچ ترامپ ملعون و دارو دسته اراذل و اوباشش و هم پیمانانش نهراسید نترسید پیروزیتان نزدیک است و برای همیشه نژادپرستان ملعون بی عدالت جنایتکاران را به زباله دان تاریخ بریزیتشان و دولت مردمی مومنانه عادل صلح با جهانیان تشکیل دهید تا به عدالت اجتماعی بدون تبعیض و خق و خقوق شهروندی عادلانه برسید . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
اینهم از مدعی دروغین حقوق بشر
آخرین اخبار