پایگاه‌های نظامی متعدد آمریکا در یکی از جزایر استراتژیک یمن

بنابر اعلام یک منبع آگاه، آمریکا از ابتدای جنگ یمن در یکی از جزایر استراتژیک این کشور، پایگاه‌های نظامی احداث کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الخبر الیمنی، یک منبع نظامی اعلام کرد آمریکا از ابتدای جنگ یمن تاکنون چندین پایگاه نظامی را در جزیره «حنیش» ساخته است.

بنابر اعلام این منبع نظامی، آمریکا از آن زمان تجهیزات نظامی و دستگاه‌های رادار و دستگاه رصد اطلاعاتی را در این جزیره مستقر کرده است.

این منبع نظامی افزود آمریکا پس از تسلط نیرو‌های ائتلاف سعودی بر برخی از جزایر، اقدام به احداث پایگاه نظامی در جزیره حنیش کرد. واشنگتن اقدام به حصارکشی در برخی مناطق این جزیره کرد و کنترل ارتفاعات صخره‌ای را که در برخی نقاط تا ۴۳۰ متری از سطح دریا می‌رسید، به دست گرفت.

پایگاه الخبر الیمنی به نقل از این منبع نظامی نوشت نیرو‌های اریتره‌ای که مانع نزدیک شدن ماهیگیران به این جزیره می‌شوند، احتمالا جز نیرو‌های محافظ آمریکا هستند. پایگاه الخبر الیمنی با استناد به اسناد افزود رژیم صهیونیستی که یک پایگاه نظامی در اریتره دارد، در تلاش اریتره برای اشغال جزیره حنیش در سال ۱۹۹۵ دست داشته است.

جزیره حنیش به دلیل تسلط بر تنگه باب المندب در جنوب دریای سرخ، یکی از مهمترین مسیر‌های تجارت بین المللی است و از اهمیت راهبردی خاصی برخوردار است. این جزیره از دهه هفتاد میلادی هدف جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی بوده است. تسلط بر این جزیره از استراتژی‌های رژیم صهیونیستی در طرح موسوم به «خاورمیانه بزرگ» بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار