چند درصد معتادان در خوزستان به کرونا مبتلا شدند؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۷.۳ درصد از معتادان تحت پوشش مراکز کاهش آسیب اعتیاد به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مدتی است در فضای مجازی مطالب خلاف واقعی تحت عنوان تاثیرمثبت دود قلیان، تریاک و مواد مخدر در پیشگیری از کرونا ویروس در حال انتشار است.

او با بیان اینکه در فضای مجازی اینگونه القا می‌شود که معتادان کرونا نمی‌گیرند، اظهار داشت: به منظور آگاهی عمومی و روشن کردن اذهان عمومی مطالعاتی در این زمینه انجام شد.

علوی با اشاره به اینکه در حال حاضر اغلب کشور‌های جهان از جمله ایران با بیماری کووید – ۱۹ و مشکلات ناشی از آن روبرو هستند، بیان کرد: مراکز کاهش آسیب با خدمات سیار ممکن است تنها راه ارتباطی معتادان با خدمات سلامت باشد، طرح غربالگری کرونا ویروس در میان معتادان با هدف میزان شیوع و شناسایی موارد ابتلاء به این بیماری در میان معتادان صورت گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان به مطالعه و غربالگری ۳۲۰ نفر از معتادان تحت پوشش مراکز مربوط به  سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: نتایج نشان داد که ۷.۳ درصد از این افراد به ویروس کرونا مبتلا بودند.

او با بیان اینکه براساس ویژگی‌های جمعیت شناختی بیشترین معتادان در گروه مردان ۸۰ درصد و دارای سطح تحصیلات کم بودند، افزود: بیشترین فراوانی مربوط به گروه سنی ۳۷ تا ۲۸ سال بود، ضمن اینکه بیشترین ماده مصرفی هروئین ۳۷ درصد و از لحاظ محل سکونت مربوط به مناطق حاشیه شهر هستند.

سید محمد علوی اذعان داشت: با توجه به فراوانی بروز و شیوع ویروس کرونا در افراد معتاد و انتشار آن در جامعه از طریق این افراد، تاکید بر مراقبت از معتادان و تحت پوشش قرار دادن آنها، تشویق و ترغیب آنان به ترک اعتیاد، کاهش خطر آن و بهره گیری از مراکز گذری و ارائه آموزش‌های صحیح در جهت تغییر رفتار، می‌توان تا حد زیادی خطرات ناشی از کووید – ۱۹ را در این گروه و در نتیجه افراد جامعه، تحت کنترل در آورد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار