دربند، اسدآباد در حال نابودی است

منطقه دربند اسدآباد در در سایه بی توجهی مسئولان در حال نابودی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منطقه‌ای زیبا در روستای بوجین که بی شباهت به نقاط معروف گردشگری شهر‌های همجوار همچون سراب صحنه یا سراب گیان نیست، اما چیزی که از آن می‌بینیم سایه‌ای از دربند رویایی چندسال پیش است.

دربند، در سایه بی تدبیری مسئولین در حال نابودی است

دربند، در سایه بی تدبیری مسئولین در حال نابودی است

در اوائل دهه ۸۰  بدون برنامه ریزی و آینده نگری بخشی از دربند برای استخرماهی اجاره داده شد.این طرح که در ابتدا با تعاریف فراوانی  آغاز شد  اکنون تنها خرابه‌ای بیش باقی نمانده است.

استخراج سنگ از کوه‌های زیبای دربند دومین ضربه بر پیکره نحیف  این منطقه بود که این استوارقامتان طبیعت را تا حد نابودی رساند.

دربند، در سایه بی تدبیری مسئولین در حال نابودی است

دقیقا مشخص نشد با چه دلیلی کوه‌های دربند برای استخراج سنگ انتخاب شدند، اما دلیل آن هرچه بود باعث نابودی این نقاط مرتفع و زیبا شد.

دارابودن چشمه‌های آب فراوان، دو آبشار، گونه‌های گیاهی و حیوانی از دربند نقطه‌ای منحصر بفرد در اسدآباد ساخته است که متاسفانه در سایه بی تدبیری این نقطه هم اکنون آنطور که باید مطرح نیست.

دربند، در سایه بی تدبیری مسئولین در حال نابودی است

از راه دربند اگر نگوییم بهتر است چرا که کلمه راه برای این مسیر کلمه‌ی مناسبی نیست و عقل حکم می‌کند بعلت بدی مسیر اسم کوره راه را بر آن بگذاریم.

ایجاد راه دسترسی مناسب و آسفالت کردن جاده دسترسی می توان تا حدودی از مشکلات این منطقه کم کند که حل و فصل سایر مشکلات توجه خاص مسئولان را می طلبد.

دربند، در سایه بی تدبیری مسئولین در حال نابودی است

اکبری شایگان، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسدآباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛گفت: در سفر سال گذشته مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی کشور به اسدآباد موضوع تبدیل دربند به منطقه گردشگری را عنوان کردیم و این مقام مسئول  هم قول‌هایی دادند.

او بیان کرد: نامه‌ای نیز برای پیگیری این موضوع ارسال شده که متأسفانه پاسخی تا این لحظه داده نشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسدآباد با تاکید بر ضرورت تصویب منطقه گردشگری دربند اسدآباد، گفت: تا زمانی که دربند به منطقه گردشگری تبدیل نشود اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاری نمی‌تواند در این زمینه انجام دهد.

شایگان ادامه داد: آخرین مکاتبه ما برای این مهم ماه گذشته بوده است و مستندات خود را نیز ارائه داده ایم.

او با بیان اینکه یکی از دلایل امتناع سازمان میراث فرهنگی کشور آسیب‌هایی است که به این منطقه زیبا زده شده است، گفت:  مجددا این موضوع را پیگیری و تلاش برای تصویب منطقه گردشگری در این منطقه ادامه دارد.

انتهای پیام/د.ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
امروز دربند را دیدم بسیار زیبا بود ولی هیچ اهمیتی به آن داده نشده است دربند را دریابید
آخرین اخبار