اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در گیلان

امسال با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید ۱۰ هزار فرصت شغلی در گیلان ایجاد می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آرش فرزام صفت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: امسال ۴۲ طرح اقتصاد مقاومتی و ۹۵ طرح جهش تولید در گیلان اجرا می‌شود که با اجرای آن زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

او از پیشرفت ۸۳ درصدی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و افزود: بر اساس آخرین گزارش دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور طرح‌های گیلان که اجرای آنان از پارسال آغاز شده به ۸۳ درصد پیشرفت کار رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: هدف‌گذاری ما برای کاهش نرخ بیکاری خارج از هدف‌گذاری قانون نیست به‌طوری‌که قانون برنامه برای نرخ بیکاری هدف هشت درصد را تعریف کرده است.

فرزام صفت با بیان اینکه برای رسیدن به این نرخ بیکاری هدف‌گذاری شده و کاهش آن در استان گیلان به تمهیدات لازم برای ایجاد اشتغال نیاز است، افزود: علاوه بر ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، بحث تثبیت اشتغال نیز یک سیاست مهم دیگری است که سعی می‌کنیم این مهم در استان گیلان به خوبی تحقق پیدا کند.

او تصریح کرد: دو موضوع حفظ و صیانت از اشتغال موجود و کمک برای ثبات آن از یک طرف و تلاش برای سوق دادن افراد بیکار به سمت فضای کسب و کار دو هدفی است که باید عملی شدن آن در دستور کار قرار گیرد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.