برگزاری دیدار برگشت فینال روی هوا؛

معرفی قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان در انتظار مهر تایید فدراسیون

در ورزش کشورمان، یکی از رقابت‌هایی که تاکنون سرانجام نداشته، رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان است که تنها دیدار برگشت فینال آن باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در جهان خیلی از مسابقات ورزشی را نیمه تمام گذاشت. در کشورمان نیز چندین رقابت ورزشی نیمه تمام ماندند که تکلیف بسیاری از آن‌ها مشخص شده و تعدادی نیز بلاتکلیف باقی مانده است.

یکی از رقابت‌هایی که تاکنون سرانجامش مشخص نشده، رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان است که تنها دیدار برگشت فینال آن باقی مانده است. ۲ تیم بانوان شهر گرگان و گروه بهمن تهران به فینال این رقابت‌ها راه یافته بودند که دیدار نخست فینال پیش از شیوع کرونا (۳۰ بهمن ۱۳۹۸) در گرگان برگزار شد که تیم گروه بهمن موفق شده بود میزبانش را ۵۶ بر ۵۳ شکست دهد.

تیم گروه بهمن برای قهرمانی فقط به یک برد دیگر احتیاج داشت تا به عنوان قهرمانی دست یابد، اما کرونا مسابقه بعدی را لغو کرد تا تکلیف قهرمان مشخص نشود.

حالا به نظر می‌رسد با توجه به تصمیم ستاد مقابله با کرونا در ورزش مبنی بر بازگشایی اماکن ورزشی و از سرگیری بیشتر رقابت‌های ورزشی، تکلیف این مسابقات نیز به زودی مشخص شود.  

معرفی قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان در انتظار مهر تایید فدراسیون

تالین طهماسیان رئیس کمیته مسابقات بانوان فدراسیون بسکتبال  در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره زمان برگزاری ادامه دیدار‌های فینال بیان کرد: هنوز هیچ تصمیمی برای برگزاری یا برگزار نکردن این مسابقات گرفته نشده است. ما به ستاد مقابله با کرونا در ورزش نامه زدیم و منتظر جواب آن هستیم تا درباره زمان برگزاری فینال تصمیم گیری کنیم.

با توجه به اینکه هنوز هیچ کدام از تیم‌های فینالیست تمرین را شروع نکرده اند و حداقل نیاز به سه تا چهار هفته تمرین برای برگزاری بازی فینال احتیاج دارند، برگزاری دیدار پایانی کمی بعید به نظر می‌رسد و این احتمال می‌رود که تیم گروه بهمن با توجه به بردی که در بازی نخست کسب کرده، قهرمان معرفی شود. البته این اقدام ممکن است با اعتراض مسئولان تیم بانوان شهر گرگان مواجه شود. اعتراضی که اگر رخ دهد قطعا سرمربی این تیم یعنی نیکا بیک لیک لی جزو معترضین نخواهد بود.


بیشتر بخوانید: عماری: دیدار نهایی لیگ برتر بسکتبال بانوان برگزار می‌شود


در همین مورد سرمربی تیم شهردار گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: شرایط برای برگزاری مسابقات مهیا نیست و من معتقدم نباید دیدار فینال برگزار شود و مشکلی بابت قهرمانی تیم رقیب ندارم. البته معتقدم در صورت برگزاری بازی‌های بعدی تیم ما می‌تواند شکست در بازی رفت را جبران کند و قهرمان شود. با این حال با توجه به اینکه اوضاع کرونا هنوز بهبود نیافته است، برگزاری دیدار بازی بازیکنان را در معرض خطر قرار می‌دهد به همین دلیل به باشگاه هم اعلام کرده ام که بهتر است از ادامه رقابت‌های انصراف دهیم، اما باشگاه هنوز جوابی نداده است و منتظر تصمیم مسئولان هستم.

با توجه به اظهارات سرمربی تیم بانوان شهر گرگان و نبودن زمان کافی برای برگزاری تمرین تیم‌ها، به نظر می‌رسد به زودی تیم گرگان انصراف دهد و قهرمانی به تیم گروه بهمن برسد.

فریده شجاعی نایب رئیس امور بانوان فدراسیون بسکتبال نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره این موضوع اظهار داشت: فدراسیون بسکتبال به دنبال اجازه برای برگزاری دیدار برگشت فینال است که البته تا این لحظه صادر و تصمیم مبنی بر برگزاری این دیدار گرفته نشده است. رقابت‌های لیگ امسال تیم سوم و چهارم داشته است و نمی‌شود مسابقات را نیمه تمام بگذاریم تا فصل ۹۸-۹۹ قهرمان نداشته باشد. قطعا تیم قهرمان در بازی‌های امسال خواهیم داشت. البته با توجه به اظهارات سرمربی تیم گرگان مبنی بر احتمال انصراف این تیم، ما منتظر تصمیم باشگاه گرگانی هستیم. اگر آن‌ها انصراف دهند، تیم گروه بهمن به عنوان قهرمان مسابقات اعلام خواهد شد. در غیر این صورت دیدار فینال برگزار و قهرمان با برگزاری بازی مشخص می‌شود. به نظر من محتمل‌تر این است که با انصراف تیم گرگان، گروه بهمن قهرمان مسابقات لیگ برتر امسال خواهد شد.

معرفی قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان در انتظار مهر تایید فدراسیون

با توجه به این اظهارات به احتمال زیاد به زودی تیم گروه بهمن بدون برگزاری دیدار برگشت فینال، قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان خواهد شد و برخلاف لیگ برتر بسکتبال مردان که بدون معرفی قهرمان، نیمه تمام باقی ماند، رقابتهای بانوان سرانجامی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: طباطبایی: کرونا تمامی برنامه‌های تیم ملی بسکتبال را بهم زد/ قطعا برای مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا نماینده انتخاب می‌کنیم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار