پمپئو: به زودی علیه تحقیقات دیوان لاهه درباره اسرائیل اقدام می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور به زودی اقداماتی را برای جلوگیری از تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی صورت خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهو نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در چارچوب حمایت‌های واشنگتن از اشغالگری‌ها و جنایت‌های تل‌آویو، با فاسد خواندن تحقیقات دیوان بین المللی کیفری، لاهه اعلام کرد واشنگتن در روز‌های آتی بر علیه آن اقدام می‌کند.

پمپئو در مصاحبه با اندیشکده «امریکن انترپرایز» اعلام کرد: در روز‌های آتی اعلامیه‌هایی نه تنها از سوی وزارت خارجه بلکه تمام دولت آمریکا مشاهده خواهید کرد که تلاش برای خنثی کردن برنامه ای است که دیوان کیفری بین المللی در نظر دارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تحقیقات دیوان کیفری بین المللی در خصوص اقدامات واشنگتن در افغانستان و رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین را مورد انتقاد قرار داد.

او گفت: دیوان کیفری بین المللی و دنیا خواهند دید که ما در جلوگیری از کشیدن شدن آمریکا و متحدان اسرائیلی آن به این سو و آن سو از سوی  دیوان کیفری کاملا مصمم هستیم.

پیشتر نیز وزیر خارجه آمریکا مدعی شد پرونده تحقیقات علیه رژیم صهیونیستی در این دیوان غیرقانونی است. جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، اخیرا مواضع وزارت امور خارجه آمریکا در مخالفت با تحقیق دیوان کیفری بین المللی (لاهه) درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرد.

گروهی متشکل از ۶۹ سناتور و ۲۶۲ عضو مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به پمپئو، از او خواستند تا از دیوان لاهه را به توقف تحقیقات خود در خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی وادار کند و همچنین این اقدام دیوان لاهه را اقدامی با انگیزه‌های سیاسی دانستند.

اخیرا دیوان کیفری بین المللی (لاهه) از تحقیق درباره «جنایات جنگی» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد. پیشتر دادستان دیوان کیفری بین المللی بر حق طرح دعوی فلسطین علیه مقامات رژیم صهیونیستی و پیگرد اسرائیل بخاطر جنایاتش مهر تأیید زده بود.

در این گزارش ۶۰ صفحه ای، دادستان دیوان کیفری بین المللی به علل و چگونگی قدرت این دادگاه در زمینه پیگرد قضایی جنایات مرتکب شده در سرزمین‌های اشغالی پرداخته بود. همچنین در دسامبر ۲۰۱۹، فاتو بنسودا، دادستان این دیوان از بازگشایی تحقیقاتی در زمینه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار