نخست‌وزیر استرالیا امروز اعلام کرد در گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ دعوت او را برای شرکت در نشست آتی گروه هفت پذیرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، امروز در گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد دعوت او را برای حضور در نشست آتی گروه هفت که قرار است در ماه سپتامبر در کمپ دیوید فلوریدا برگزار شود، پذیرفته است.

سخنگوی نخست وزیر استرالیا در این خصوص گفت «ترامپ سه‌شنبه با موریسون تماس گرفت و دعوت او پذیرفته شد.» این سخنگو در ادامه ایمیل خود نوشت «نخست وزیر گفت بار دیگر از اینکه مانند سال گذشته به نشست گروه هفت دعوت شده خوشحال است.»

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد با توجه به اینکه گروه ۷ در شکل فعلی آن یک گروه بسیار منسوخ از کشور‌هاست، می‌خواهد کشور‌های دیگر - از جمله استرالیا، روسیه، هند و کره جنوبی – را نیز به منظور گفتگو درباره چین به این نشست دعوت کند.

کرملین روز دوشنبه ضمن حمایت تلویحی از حضور پوتین در نشست گروه هفت اعلام کرد «رئیس جمهور روسیه پس از گفتگو با واشنگتن، اظهار کرده است هنوز برای ما مشخص نیست که آیا این یک پیشنهاد رسمی است یا خیر. پیش از پاسخ به دعوت رئیس جمهور آمریکا باید دستور کار و اعضای شرکت کننده در آن برای ما مشخص شود.»

روسیه در سال ۲۰۱۴ به دلیل اختلاف نظر درباره وقایع رخ داده در اوکراین و کریمه، گروه هفت را که قبلاً به آن گروه هشت گفته می‌شد، ترک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار