روسیه به اتهام‌زنی‌های سوزان رایس پاسخ داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادعای مقام سابق آمریکا در خصوص مداخله مسکو در ناآرامی‌های اخیر در این کشور را دستکاری کثیف اطلاعاتی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اتهام زنی مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در خصوص دست داشتن مسکو در اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر در این کشور را رد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات سوزان رایس را «دستکاری کثیف اطلاعاتی» توصیف کرد و جنجال آفرینی‌های حزب دموکرات در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا در خصوص اتهام زنی به روسیه برای مداخله در انتخابات را به او یادآور شد.

زاخارووا گفت: امروز هم شما این اشتباه را به همراه خبرنگار سی ان ان تکرار می‌کنید، از روش‌های کثیف برای دستکاری اطلاعات از جمله جعل اخبار استفاده می‌کنید و مطلقا هیچ حقیقتی را برای اثبات ادعای خود ارائه نمی‌کنید. مصاحبه شما با سی ان ان نمونه بارزی از پروپاگاندای بی شرمانه است.

مقام وزارت خارجه روسیه همچنین از رایس خواست تا به بازی توسل به «کارت روسیه» پایان دهد. زاخارووا به رایس یادآور شد که آدرس شبکه‌های اجتماعی که به عوامل روسیه برای تشدید اعتراضات داخلی آمریکا نسبت داده می‌شود، در این کشور ثبت شده اند.

زاخارووا همچنین خطاب به رایس گفت: از خانه بیرون برو و با مردمت روبرو شو، به آن‌ها نگاه کن و بگو که آن‌ها از طریق یوتیوب و فیسبوک به دست روس‌ها کنترل می‌شوند. من نیز همینجا می‌ایستم و استثناگرایی آمریکایی را نظاره می‌کنم.

مشاور امنیت ملی دولت باراک اوباما روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با سی ان ان ادعای دست داشتن روسیه در ناآرامی‌های اخیر کشورش را مطرح کرد.

رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در واکنش به گسترش ناآرامی‌های ضد نژادپرستانه در این کشور مدعی نقش داشتن ایران، روسیه و چین در تشدید تنش‌های داخلی کشورش شد. مشاور امنیت ملی کاخ سفید، که کشورش یدی طولانی در مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌های دنیا و به راه اندازی آشوب و کودتا علیه دولت‌های قانونی دارد، احتمال دست داشتن روسیه در آشوب‌های اخیر در آمریکا را مطرح کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سوزان رایس همون چارلی یک چشمه !!
___به برده فروش سیاه پوست میگن : چارلی یک چشم.
آخرین اخبار