اخطار‌های هواشناسی بوشهر؛

گردوخاک وگرما در راه است/ دریا مواج می‌شود

هواشناسی استان بوشهر برای روز‌های آینده افزایش دما، وزش باد، مواج شدن دریا و خیزش گردوخاک پیش‌بینی کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از پنجشنبه ۱۵ خرداد تا شنبه ۱۷ خرداد، شاهد افزایش محسوس دمای هوا به ویژه در مناطق غیر ساحلی تا آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد خواهیم بود.

فرج اله شکوهی پور افزود: افزایش دما بیشتر در بخش‌هایی از دشتستان، دشتی، تنگستان و دیلم محسوس خواهد بود.

او ادامه داد: بر اثر افزایش دما به طور حتم مصرف حامل‌های انرژی افزایش می‌یابد که نیازمند همکاری مسئولان و مردم برای مدیریت مصرف است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر همچنین با اشاره به وزش باد و گرد و خاک در برخی نقاط استان، بیان کرد: از پنجشنبه ۱۵ خرداد تا دوشنبه ۱۹ خرداد افزون برگردوخاک محلی، شاهد ورود گرد و غبار از مناطق و کشور‌های همجوار خواهیم بود که بر اثر آن دید افقی کاهش و آلودگی هوا افزایش می‌یابد.

شکوهی پور توصیه کرد: به سبب افزایش دما، گرد و غبار و افزایش آلودگی هوا، افراد آسیب پذیر (بیماران، سالمندان و کودکان و ..) از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند.

او همچنین با اشاره به وزش باد شدید شمال غربی از چهارشنبه ۱۴ خرداد تا دوشنبه ۱۹ خرداد، گفت: سواحل استان در این مدت به تناوب و در برخی ساعات مواج پیش‌بینی می‌شود و انتظار داریم یکشنبه وزش باد و تلاطم دریا نمود بیشتری داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تشریح وضعیت دریا در این روزها، بیان کرد: چهارشنبه (۱۴ خرداد) ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل جنوبی استان (مُطاف تا عسلویه) ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه (۱۵ خرداد) به تناوب و به تدریج در همه سواحل استان ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

شکوهی پور ادامه داد: ارتفاع موج دریا، جمعه (۱۶ خرداد) بیشتر در سواحل شمالی و مرکزی استان (از بندر دیلم تا مُطاف)، ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر، شنبه (۱۷ خرداد) بیشتر در سواحل شمالی و مرکزی استان (بندر دیلم تا مُطاف) و گاهی فراساحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر، یکشنبه (۱۸ خرداد) همه سواحل استان ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

او تاکید کرد: در این مدت شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری در سواحل استان با احتیاط بیشتری رفت و آمد کنند و از تردد‌های دریایی غیر ضروری خودداری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.