ماشین‌آلات سنگین حق تردد درخیابان‌های اصلی ایرانشهر را ندارند

فرماندار ایرانشهر گفت: رفت و آمد ماشین‌آلات سنگین و تانکرهای سوخت‌کش در خیابان‌هامشکل برای شهروندان ایجاد کرده و موجب تخریب آسفالت شده‌ اجازه تردد در خیابان‌های اصلی را ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری  فرماندار ایرانشهر  اظهار داشت: وجود انواع تعمیرگاه‌های ماشین‌آلات سنگین بویژه در ورودی شهر چهره ایرانشهر را مخدوش و نازیبا کرده که ساماندهی تعمیرگاه‌های سطح شهر با اولویت خودروهای سنگین به تدریج انجام شود.

او بیان کرد: این پذیرفتنی نیست که تانکرهای سوختکش با توقف‌های غیرمتعارف در یکی از خیابان‌های اصلی شهر مقابل تعمیرگاه‌هایی که احتمالا بخشی از آنها فاقد مجوز فعالیتند با ایجاد آلودگی زیست محیطی و شهری در مقابل چشم شهروندان به نقض حقوق آنان بپردازند.

فرماندار ایرانشهر تصریح کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح عوامل زحمتکش انتظامی و پلیس راهور با همکاری سایر ارگان‌های دست اندرکار با اقدام ضربتی از امروز نسبت به جریمه و حمل تمامی تانکرهای سوخت‌کش و سایر ماشین‌آلات سنگین از بلوارهای خاتم و بلوچ به پارکینگ اقدام کنند و از این به بعد ورود این تانکرها به سطح شهر ممنوع خواهد شد.

او ادامه داد: در اقدامی موازی و همزمان با جمع‌آوری این ماشین‌آلات، شهرداری موظف است در هفته جاری نسبت به جانمایی محل جدید و احداث مجتمع کارگاهی با اداره کل راه و شهرسازی توافق اولیه خود را نهایی کرده و زمینه را برای انتقال تعمیرگاه‌ها مهیا کند.

کوثری گفت: در حرکت همگام دیگر نیز اتحادیه تعمیرکاران با همکاری اداره صمت موظف است، تعمیرگاه‌های مجاز و غیرمجاز را از همدیگر تفکیک کرده و نسبت به بروزرسانی مجوزهای قانونی اقدام و از صدور مجوز برای تعمیرگاه و تعویض روغنی‌های جدید در مناطق مرکزی شهر خودداری کند و در عین حال تعمیرگاههای غیر مجاز را با برنامه مشخص تعطیل و یا زمینه اخذ مجوز قانونی را مهیا کند.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار