لزوم توجه به مهارت آموزی دانش آموزان

رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کارودانش اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش کشاورزی، مهمترین هدف تاسیس هنرستان کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عزیزی رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام ، در بازدید از هنرستان کشاورزی شهید رجایی، داشتن تخصص و مهارت در عرصه کشاورزی را یک ضرورت دانست و گفت: در عصر امروز کشاورزی سنتی با توجه به کاهش منابع آبی دیگر کارایی لازم را ندارد و باید با استفاده از دانش و فناوری و تکنولوژی روز، به سمت کشاورزی مدرن و علمی حرکت کنیم تا ضمن بهره وری لازم به جهش تولید و اشتغال در عرصه کشاورزی کمک نمائیم.

او ادامه داد: دانش آموزان این هنرستان به واسطه مهارت آموزی و یاد گرفتن دانستنی‌های تخصصی و علمی در حوزه کشاورزی می‌توانند در آینده‌ی بخش کشاورزی در استان ایلام تاثیر گذار باشند.

رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش کشاورزی، مهمترین هدف تاسیس هنرستان کشاورزی است.

در این بازدید اختصاص نیروی انسانی جهت نگهبانی و باغبانی، توسعه مرغداری وگلخانه، پیگیری ردیف اختصاص داده شده به لایه روبی و لوله گذاری چاه آب، نهال کاری مجدد، استفاده بهینه از فضای فیزیکی، تکمیل سیستم آب رسانی وآبیاری نوین نهالستان وباغات هنرستان، تجهیز کارگاه‌های هنرستان، استفاده از ظرفیت توریستی هنرستان، تغییر زمین خاکی فوتبال به چمن مصنوعی یا باغات وچندین طرح دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.