تبیین اندیشه امام خمینی رسالت نخبگان علمی وفرهنگی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تبیین شخصیت واندیشه امام خمینی رسالت خطیر نخبگان علمی و فرهنگی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خدامحوری را ویژگی سیره امام راحل خواند و بیان کرد: همین رمز موفقیت حضرت امام بودند که توانستند در قلب‌ها جا بگیرند و در مقابل همه قدرتمندان عالم پیروز شوند.

او، واهمه نداشتن از قدرت‌های مادی را از دیگر ویژگی‌های ممتاز امام (ره) عنوان کرد و افزود: ایشان شخصیتی بودند که به قدرت ذات ربوبی اعتقاد عمیق داشتند و به هیچ قدرتی نگاه نمی‌کردند؛ بنابراین انقلابی را که بنا نهادند فقط برای احیای ارزش‌های دینی بود و متکی به هیچ قدرت مادی یعنی بلوک شرق و بلوک غرب نبود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان این که امام راحل، شخصیتی جهانی و فراتر از جغرافیای ایران اسلامی و ملل اسلامی بود، عنوان کرد: نگاه ایشان به مرز، مرز بین اسلام و کفر بود و مرزبندی بین اسلام و کفر را مهمتر از مرز‌های این کشور و آن کشور می‌دانستند.

سروستانی با بیان اینکه جمیع شرایطی که یک رهبر صالح از نظر الهی، معنوی، سیاسی و مدیریتی باید داشته باشد در امام بزرگوار وجود داشت، افزود: امروزه شاهدیم پیشگویی‌هایی که برای آینده ترسیم می‌کردند، از جمله فروپاشی شوروی سابق، و افول بلوک غرب بود به وقوع  پیوسته است.

او معرفی اندیشه‌ها و شخصیت امام در بین نسل جوان را از وظایف مهم امروز همه اقشار جامعه عنوان کرد و گفت: در سالگرد ارتحال ملکوتی امام با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌هایی که برای اجتماع به وجود آمده، بهترین فرصت برای ما این است که با تدوین و نشر محتوا‌ها شخصیت این عالم الهی را از طریق فضای مجازی تبیین کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد بیان کرد: قیام ۱۵ خرداد حرکتی بود که متعاقب آن پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت یعنی اگر قیام ۱۵ خرداد و جانفشانی شهدای آن نبود، شاید وقایع بعدی که از آن جمله پیروزی نظام شکوهمند انقلاب اسلامی بود، شکل نمی‌گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.