بایدن: به هیچ رئیس جمهوری اجازه نخواهیم داد صدای ما را خاموش کند

جو بایدن، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات آتی آمریکا گفت کشورش، محل ارزش‌ها و آزادی بیان است و اجازه خاموش کردن صدای مخالف را نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا امروز در سخنانی در واکنش به حوادث اخیر کشورش گفت: ما کشور ارزش‌ها و آزادی بیان هستیم و به هیچ رئیس جمهوری اجازه نخواهیم داد تا صدای ما را خاموش کند.

وی همچنین گفت: من امیدوارم ترامپ کتاب انجیل را باز کند (وبخواند) چرا که اگر این کار را انجام دهد، معنای عبارت «برخی از شما برخی دیگر را دوست بدارند» را متوجه می‌شود.

او در ادامه افزود: در نبود عدالت و انصاف، این، لحظه‌ای مناسب برای تعامل در جامعه ماست. ما باید از خشونتی که رئیس جمهور در حق اقتصاد روا داشته و نیز تلاش‌ها برای تحقق عدالت بر حذر باشیم.

وی همچنین از کنگره آمریکا خواست تا وارد عمل شده و قوانینی را برای اصلاح رفتار پلیس وضع کند.

بایدن با انتقاد شدید از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنان او، سخنان یک رئیس جمهور نیست، بلکه کلماتی است که یک پلیس نژاد پرست استفاده می‌کند.

ناآرامی‌های آمریکا پس از آن شروع شد که پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست، را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد. پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این حادثه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار