در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دریافت ۲۰ میلیون تومان از سرمایه گذاران مسکن مهر پردیس قانونی است

پیر فرشی گفت: دریافت یارانه پرداختی دولت برای تکمیل مسکن مهر پردیس بر اساس مصوبات ماخوذه، از تمامی مالکان قانونی و قابل وصول است.

دریافت ۲۰ میلیون تومان از سرمایه گذاران مسکن مهر پردیس قانونی استپیمان پیر فرشی عضو موظف هیات مدیره و مشاور عالی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبه اخیر شرکت عمران گفت: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، آیین نامه اجرایی شماره ١٢۶۵۶/ت۴٣١۶۵ن مورخ ٢۴ شهریور ماه ١٣٨٨ و شیوه نامه ابلاغی به شماره ٣٣١۶٣/١٠٠/٠٢ مورخ ۵ مهرماه ١٣٨٨، هزینه‌های ساخت، محوطه سازی و آماده سازی مسکن مهر از دو بخش آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی که در نهایت توسط متقاضیان پرداخت خواهد شد برآورد شده است.

پیرفرشی ادامه داد: طبق گفته  معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران هرگونه اخذ وجه شرکت عمران شهر جدید پردیس از متقاضیان مسکن مهر در قالب هر عنوانی، بدون مجوز استانداری ممنوع است. 

او ادامه داد:  این مصوبه مربوط به حدود ۱۰ ماه پیش بوده و طبیعی است که تقی زاده با توجه به حجم زیاد مشغله کاری و تشکیل چندین جلسه روزانه، این موضوع در مصاحبه زنده تلویزیونی در خاطر ایشان نمانده باشد.

پیر فرشی تصریح کرد: شرکت عمران پردیس بر اساس مصوبات ماخوذه از مراجع مربوط می‌توانست تمامی مبالغ افزایش قیمت را از همه ثبت نام کنندگان و افرادی که در پردیس واحد مسکن مهر به نامشان دارند را اخذ کنند، ولی با عنایت به دستور وزیر راه و شهرسازی همچنین استاندارد ارتباط با حمایت کامل از گروه هدف مسکن مهر و نفرات اول تا به امروز این مصوبه را عملیاتی نکرده ایم.

او با اشاره به اینکه شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکنون این مبالغ را از خریداران و سرمایه گذارانی که تا قبل از اول خرداد ١٣٩٩ اقدام به خرید و فروش مسکن مهر کرده اند دریافت نکرده است، بیان  کرد: این مصوبه فقط شامل افرادی است که از ابتدای خرداد امسال به بعد نسبت به خرید و فروش مسکن مهر در پردیس اقدام نموده اند خواهد شد.

فردی که صاحب ۴۰۰ واحد مسکن مهر است

پیرفرشی اظهار کرد: مستنداتی در اختیار شرکت عمران شهرجدید پردیس است که نشان دهنده آن است که یک مالک یا یک فرد بیش از ۴۰۰ واحد مسکن مهر دارد.

عضو هیات مدیره شرکت عمران بیان کرد: چند مرجع، مصوبه افزایش هزینه تولید مسکن را صادر کرده اند که براساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن دریافت هزینه‌های افزایش یافته به عنوان آورده از متقاضیان بلامانع خواهد بود.

وی تاکید کرد: مصوبه هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس به شماره ٩٨/٢٣٨٧۴،مصوبه شورای مسکن استان تهران به شماره ٩٨/۴١/١٧۶٢٢، مصوبه کمیته فنی شورای مسکن استان به شماره ٩٨/۴١/٢٠٣٩٩، مصوبه مجمع شرکت عمران شهر‌های جدید کشور مصوبه شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی به شماره ١٢٠۵٣٢/۴٠٠از جمله مصوبات مربوط به این  امر است.

او در پایان تاکید کرد:  شرکت عمران پردیس به هیچ وجه در مقابله با دلال‌ها و محتکران مسکن کوتاه نخواهد آمد که این توصیه تمام مسئولان عالی نظام است.

چندی پیش  مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران پردیس در آخرین نشست خبری خود که به صورت مجازی برگزار شده بود از افزایش ۲۰ میلیون تومانی مسکن مهر برای سرمایه گذاران و یا خریداران دوم که قصد دارند از اول خرداد ماه در پردیس مسکن مهر خریداری کنند دریافت خواهد شد.

او ادامه داد: هدف از اجرای این کار حذف دلالان مسکن  مهر به ویژه در شهر پردیس است که خود نقش موثری به ویژه در این شهر خواهد داشت. برج‌های چند واحدی و مسکن مهر‌هایی هستند که ده‌ها بار نقل و انتقال شده‌اند، اما هنوز خالی از سکنه است و به دست خریدار واقعی نرسیده است.

هدایت ادامه داد: دلالان با وکالت یک واحد مسکن مهر را به ده‌ها نفر می‌فروشند و در آخر فردی که وکالتی اقدام به خرید واحد‌ها می‌کند واحدی به نامش نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: جهت جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو و محتکران مسکن مهر، خریداران باید تمام نقل و انتقالات را در کارگزاری مسکن مهر انجام دهند تا سند ۵ برگی در همان کارگزاری به نام خریدار منتقل شود.

هدایت در پایان تاکید کرد: هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای متقاضیان نفرات اول و واقعی مسکن مهر نداشته‌ایم و ۲۰ میلیون تومان سوبسید در واقع تصمیمی برای کوتاه کردن دست دلالان و محتکران مسکن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید فیاض بخش
۱۸:۴۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
اینکه نمی توانید از کسی مالیات بگیرید من باید تاوان بدهم! بگویید تا یکماه همه باید واحد خود را سند بزنند . هر نفر واحد اول همان 1 میلیون بقیه بترتیب چند برابر شود. خانم من که با ارثیه خود برای اولین بار می خواهد یک خانه بخرد و پولش به تهران نرسیده آمده ایم آنجا چرا 20 میلیون پول اضافه بدهد؟ این پول را از کسی بگیرید که فروشنده به من بوده.نه من خریدار . خانواده 4 نفری یک دختر دانشجو و یک پسر کلاس هشتمی. آخه از کجا 20 میلیون پول اضافه بیاورم؟
این آقای رئیس پروژه که اینقدر بر قانونی بودن این 20 میلیون پافشاری می کند حقوق ماهانه اش چقدر هست؟ چرا اینقدر این پروژه طولانی شده که اینقدر گران درآمده؟ شما هنوز توانایی اتمام این پروژه را ندارید چرا وارد قراردادهای مسکن ملی می شوید؟
ترا خدا اگر کسی می تواند این مشکلات را به آقای رئیس یا دفتر مقام معظم یا هرجای دیگر برساند تا موردی خانواده ها ارزیابی شود اگر درآمدش پایین هست شامل این 20 میلیون نشود. دولت می گوید می خواهد به خانواده ها برای خانه دار شدن کمک کند. الان هست که خانواده من به کمک دولت احتیاج دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
چرا با مسائل و مشکلات جامعه ریشه ای برخورد و تحلیل نمی شود بخش مهمی از ریشه تورم های غیر عادی در گرانی اجاره ها و در گرانی غیرعادی مسکن است و ریشه گرانی مسکن هزاران و شاید میلیونها خانه و آپارتمان و برج های صفر خالی احتکار شده است که توسط دلالها و سلاطین مسکن که می‌توانند به دوستانشان رشوه های کلان بدهند اگر میخواهید تورم را کنترل کنید قیمت نجومی مسکن را پایین بیاورید و سود آوری از احتکار مسکن را با تصویب و اجرای قوانین به صفر و حتی منفی صفر برسانید آنوقت مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل میشود ... واقعا چرا قوانین مربوط به مالیات بر انبوه خانه های خالی در مجلس تصویب نمیشود و اگر هم بشود اجرا نمیشود و یا بطور کامل مسکوت میشود ؟!!...حالا شما بگویید صاحبخانه ها مقصرند !؟
Iran (Islamic Republic of)
متقاضی
۰۹:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
مستنداتی در اختیار شرکت عمران شهرجدید پردیس است که نشان دهنده آن است که یک مالک یا یک فرد بیش از ۴۰۰ واحد مسکن مهر دارد.اگر واقعیت دا ره خوب چرا دست اونا را کوتاه نمی کنید.
آخرین اخبار