کرونا را جدی‌تر بگیریم/ آمار مبتلایان به کرونا در بوشهر هزار و ۲۶۰ نفر شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: آمار مبتلایان به کرونا در این استان با شناسایی ۱۳۴ مورد جدید به هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: ۱۳۴ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در استان افزوده شد و تعداد مبتلایان به این ویروس در استان تا سه‌شنبه ۱۳ خرداد به هزار و ۲۶۰ نفر شامل ۷۵۱ مرد و ۵۰۹ زن رسید.

او ادامه داد: از ۱۳۴ مورد مثبت جدید ۶۷ مورد در بوشهر، ۲ مورد در دیلم، ۱۰ مورد در گناوه، ۱۱ مورد در دشتستان، ۱۵ مورد در تنگستان، ۲ مورد در دشتی، ۸ مورد در دیر، ۹ مورد در کنگان، ۶ مورد در عسلویه و ۴ مورد در جم شناسایی‌شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: ۶۷ مورد جدید شهرستان بوشهر، ۴۴ آقا و ۲۳ خانم هستند که از این تعداد یک آقای ۶۴ ساله و یک خانم ۳۸ ساله در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند و بقیه موارد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

کشمیری عنوان کرد: دو مورد جدید دیلم، دو آقای ۵۲ و ۳۸ ساله ساکن اهواز هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند.

او گفت: ۱۰ مورد جدید شهرستان گناوه، ۵ آقا و ۵ خانم هستند که یک مورد از بیمارستان ترخیص شده است، دو آقا در بیمارستان بستری هستند و بقیه به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: ۱۱ مورد جدید شهرستان دشتستان،  شامل ۶ آقا و ۵ خانم است که ۳ نفر از آن‌ها فوت شده‌اند و بقیه به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل در حال مراقبت هستند.

 کشمیری عنوان کرد: ۱۵ مورد جدید شهرستان تنگستان، همگی سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند که در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

او گفت: دو مورد جدید شهرستان دشتی نیز در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند. موارد جدید شهرستان دیر هم  ۲ خانم و ۶ آقا هستند که همگی به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در مراقبت خانگی به سر می‌برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۹ مورد جدید شهرستان کنگان، ۳ خانم و ۶ آقا هستند که یکی از آن‌ها از بیمارستان ترخیص شده و ۸ مورد دیگر به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند.

کشمیری بیان کرد: از ۶ مورد جدید شهرستان عسلویه، یک مورد بستری است، و ۴ مورد جدید شهرستان جم نیز یک خانم و ۳ آقا هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند.

او گفت: موارد جدید فوت شده در دشتستان، یک آقای ۷۵ ساله و دو خانم ۶۲ و ۸۷ ساله بودند که هر سه به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده بودند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر به این نکته نیز اشاره کرد که از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۲۶۰ نفر) تاکنون ۵۳۸ نفر از آنان بهبودیافته‌اند، ۶۸۲ نفر در منزل تحت مراقبت هستند و ۲۳ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

کشمیری به دانش آموزان و والدین توصیه کرد: ۴۸ ساعت قبل از آزمون با مراجعه به تارنمای salamat.gov.ir در غربالگری بیماری کرونا شرکت کنند به سوالات پاسخ صحیح دهند و از پیامک ارسالی گوشی خود یا والدین همچنین از نتیجه غربالگری سامانه سلامت عکس بگیرند و برای مدیر مدرسه بفرستند و دوباره پس از پنج روز این عملیات را تکرار کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.