عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران مطرح کرد؛

ساخت ۴۵ هزار واحد مسکن ملی در اراضی و املاک بازآفرینی شهری

الحسینی گفت: ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکن ملی در بافت‌های ناکارآمد شهری در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفت.

ساخت ۴۵ هزار واحد مسکن ملی  در اراضی و املاک شرکت بازآفرینی شهریبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مسلم الحسینی عضو هیئت مدیره شرکت عمران باز آفرینی شهری  درباره  برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در کشوربا بیان اینکه  رویکرد اصلی برنامه ملی بازآفرینی شهری، ایجاد همگرایی بین دستگاه‌های دولتی، عمومی (ملی، محلی)، بخش خصوصی و مردم است اظهار کرد: سیاست کلیدی بخش بازآفرینی شهری، پیشگیری به همراه انجام اقدامات مکمل در حوزه درمان است.

او با بیان اینکه در تدوین و اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، ارتقای شاخص‌های زیست پذیری در بافت‌های ناکارآمد شهری مد نظراست، افزود: با برنامه ریزی و سیاستگذاری یکپارچه و همسوسازی اقدامات بدنبال خلق حداکثری ارزش در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری هستیم.

سیدالحسینی تصریح کرد: همکاری و بهره برداری متقابل به منظور استفاده از ظرفیت ها، توانمندی‌های اجرایی، منابع و امکانات و تسهیل در مدیریت توسعه برای بافت‌های هدف بازآفرینی شهری به عنوان ماموریت اصلی در راستای اقدامات مشترک به شمار می‌رود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران باز آفرینی شهری  برنامه اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری را در دو حوزه کلان پیشگیری و پیشنگری و درمان تقسیم کرد و در ادامه گفت: در گذشته موضوع پیشگیری و پیش نگری از اهمیت بالای برخوردار نبود، اما در حال حاضر سیاست کلیدی بازآفرینی شهری، پیشگیری به همراه انجام اقدامات مکمل در حوزه درمان است.


بیشتر بخوانید:ارسال پیامک به تأییدشدگان مسکن ملی از امروز


عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران به سیاست مهم دولت در طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: در راستای طرح اقدام ملی تولید مسکن، ساخت ۱۴۵ هزار واحد دربافت‌های ناکارآمد شهری در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دارد که ۱۰۰ هزار واحد آن صرفا با حمایت تسهیلات و بسته‌های تشویقی و ۴۵ هزار واحد آن در اراضی و املاک شرکت بازآفرینی شهری ایران ساخته خواهد شد.

این مقام مسئول در شرکت بازآفرینی شهری ایران، تصریح کرد: تحقق این امر مستلزم کاهش هزینه‌های ساخت مسکن از طریق واگذاری زمین‌های دولتی با نرخ مناسب، تدوین بسته‌های حمایتی و تشویقی، ارائه تسهیلات تخفیفی در زمینه‌های بخشودگی بخشی از هزینه‌های شهرداری، خدمات نظام مهندسی و دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز است.

سیدالحسینی  اطلاع رسانی در حوزه بازآفرینی شهری را مهم  دانست و گفت: ضروری است نسبت به اطلاع رسانی و ایجاد بستر‌های مناسب برای ورود بخش خصوصی، سرمایه گذاران و فعالان بخش مسکن جهت مشارکت در طرح اقدام ملی تولید مسکن فعالیت‌های گسترده‌ای صورت پذیرد تا در سال جهش تولید شاهد ارتقای تولید در بخش مسکن باشیم.

گفتنی است نشست ظرفیت سنجی تسهیلات نوسازی واحد‌های مسکونی واقع در بافت‌های نا کارآمد شهری با حضور اعضای شرکت عمران  بازآفرینی شهری برگزار شد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار