آمریکای مرکزی همچنان در وضع هشدار قرار دارد

در پی وقوع توفان آماندا در آمریکای مرکزی، این منطقه همچنان در وضع هشدار به سر می‌برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه‏‏، بنا بر اعلام مرکز ملی توفان‌های آمریکا، آمریکای مرکزی همچنان در وضع هشدار قرار دارد و توفان دیگری موسوم به «کریستوبال» در خلیج مکزیک شکل گرفته است.

وزارت محیط زیست السالوادور اعلام کرد شمار تلفات در این کشور آمریکای مرکزی که بیشتر تحت تاثیر توفان آماندا قرار گرفته است‏، از ۱۶ نفر به ۲۰ نفر افزایش یافته است.

یک مسئول بلندپایه در سان سالوادور‏، پایتخت السالوادور گفت یکی از هفت نفری که بر اثر توفان ناپدید شده بود، زنده پیدا شده است. وی افزود حدود دو هزار خانه «کاملا ویران» شده است و حدود هفت هزار و ۸۸۶ نفر نیز منطقه را تخلیه کرده و به ۱۷۹ پناهگاه انتقال یافته اند.

توفان آماندا و بارش‌های سیل آسا موجب جاری شدن سیل‏‏، رانش زمین‏، قطعی آب آشامیدنی و برق شده است.

وزارت محیط زیست السالوادور با اعلام پیش بینی عبور توفان کریستوبال و بارش شدید باران، در مورد رانش زمین و ریزش سنگ‌ها هشدار داد.

به گفته مقامات هندوراس، توفان آماندا در این کشور جان چهار نفر را گرفت و موجب جاری شدن سیل و رانش زمین در بسیاری از مناطق این کشور شده است.

مقامات گواتمالا نیز اعلام کردند در این کشور بر اثر توفان آماندا ۵۰۰ خانه خسارت دیده است. همچنین دو نفر جان خود را از دست داده و دو نفر نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار