افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی  با اشاره به روند افزایش مبتلایان به کرونا در استان گفت:در پیک نخست شیوع کرونا با همراهی مردم و مسئولان شیوع این ویروس ناشناخته روند نزولی به خود گرفت و آمار فوتی‌ها و بستری‌ها به صورت یکنواخت بود.

آقازاده ادامه داد:در این مدت از کل تخت‌های تجهیز شده در بخش آی-سی-یو، ۲۰ درصد استفاده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود:متاسفانه با بازگشایی پلکانی اصناف مردم این ویروس را جدی را نگرفتند و این مورد باعث شد که روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا افزایش بیشتری داشته باشد.

«جواد آقازاده» درباره تغییرات اخیر روند بیماری افزود: در پنج و شش روز گذشته تعداد افراد مبتلای به کووید ۱۹ در استان افزایش قابل توجهی یافته است که زنگ خطری برای شیوع دوباره بیماری بین آحاد مردم است.

آقازاده ادامه داد:متاسفانه این ویروس هزار چهره هر روز یک رفتاری عجیبی از خود به نمایش می‌گذارد و هم اکنون علاوه بر ریه، کلیه، کبد، دستگاه گوارش، سیستم عصبی، مغز و قلب را نیز درگیر می‌کند.

این مسئول با هشدار به کم توجهی مردم بیان کرد: براساس بررسی‌های انجام یافته علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، بیماران مراجعه کننده بدحال‌تر و با گرفتاری بیشتر ریه‌ها به بیمارستان نسبت به قبل مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بیماران مبتلا به کرونا هنگام مراجعه به بیمارستان حال وخیم تری دارند، افزود: یکی از دلایل مراجعه بدحال بیماران به بیمارستان ها، تاخیر آن‌ها در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی است. بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که وضعیت آن‌ها وخیم بوده و شرایط برای درمان بیمار سخت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درباره آگاهی مردم ابراز کرد: مردم می‌بایست تا زمان یافتن درمان بیماری، آگاه‌تر بوده و با رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی از ابتلا به بیماری دوری کنند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.