برنامه ریزی کشت گیاهان دارویی در بیش از هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از اختصاص هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان شمالی برای توسعه و غنی‌سازی رویشگاه‌ها به کشت گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا احمدی اسکویی مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه در خراسان شمالی ۳۵۰ گونه گیاه دارویی در تمام نقاط استان می‌روید، افزود: مهم‌ترین آن‌ها که قابلیت صنعتی شدن دارند باریجه، کتیرا و آویشن است.

اسکویی گفت: پارسال هزار و ۱۴۷ هکتار عملیات توسعه و احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در استان اجرا شد.

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این که گشت‌ها و نظارت‌های منابع طبیعی موجب شد تا خطر انقراض گیاهانی مانند شیرین بیان رفع شود افزود: هم اکنون تمام گونه‌های گیاهی استان با وجود برداشت بی رویه برخی از آن‌ها مانند چریش در وضعیت بحرانی قرار ندارند.


بیشتر بخوانید:خراسان شمالی رویشگاه گیاهان دارویی


احمدی اسکویی میزان برداشت گیاهان دارویی از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان شمالی را در سال قبل چهار تن اعلام کرد و گفت: برداشت گیاهان دارویی از تیر تا اواخر مرداد ادامه دارد.

معروف‌ترین گیاهان دارویی خراسان شمالی زیره سبز، آویشن باغی، باریجه، نعنا فلفلی، خاکشیر، گشنیز، کدو تخم کاغذی و کتان با سطح زیر کشت هزار و ۲۸۵ هکتار است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.