احتمال قتل یک سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا ۲.۵ برابر یک فرد سفیدپوست است

بررسی‌ها نشان می‌دهد سیاه‌پوستان آمریکا با احتمال ۲.۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان در معرض قتل توسط پلیس این کشور قرار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره، آمار‌های رسمی نشان می‌دهند احتمال کشته شدن سیاه‌پوستان به دست پلیس آمریکا در مقایسه با سفیدپوستان دو برابر و نیم است.

موسسه ثبت خشونت‌های پلیس آمریکا با ارائه آماری تامل‌برانگیز گزارش داد در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ در مجموع ۷ هزار و ۶۶۶ نفر به دست پلیس آمریکا به قتل رسیده‌اند.

در گزارش این موسسه آمده است: در حالیکه سیاه‌پوستان تنها ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، دو و نیم برابر بیشتر از سفیدپوستان احتمال دارد که توسط پلیس به قتل برسند؛ بنابراین اگر شما سیاه‌پوست باشید به احتمال بیشتری ممکن است به دست پلیس کشته شوید.

موسسه ثبت خشونت‌های پلیس آمریکا با ارائه نقشه‌ای از پراکندگی قتل سیاه‌پوستان توسط پلیس آمریکا در ۵۰ ایالت این کشور یادآور شد در سه ایالت بزرگ کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا احتمال قتل سیاه‌پوستان توسط افسران پلیس بسیار بیشتر است. بنابر نتایج بررسی‌های این موسسه در هر ایالتی از آمریکا، آفریقایی تبار‌ها با خطر قابل توجهی برای کشته شدن به دست نیرو‌های پلیس در مقایسه با سفید پوستان روبه‌رو هستند.

احتمال ۲.۵ برابری قتل یک سیاهپوست بدست پلیس آمریکا

در ایالت یوتا، آمریکایی-آفریقایی تبار‌ها تنها ۱.۰۶ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند، اما ۱۰ درصد از قتل‌های انجام شده به دست پلیس طی هفت سال گذشته مربوط به آن‌ها بوده است و در نتیجه احتمال کشته شدن سیاه‌پوستان توسط پلیس در یوتا بیش از ۹ برابر است.

در ایالت مینه سوتا، احتمال کشته شدن یک سیاه‌پوست توسط پلیس ۴ برابر یک فرد سفید پوست است و در حالیکه جمعیت سیاه‌پوستان تنها ۵ درصد کل جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند، اما ۲۰ درصد بیشتر در معرض قتل توسط پلیس قرار دارند.

تازه‌ترین مورد از این دست قتل جورج فلوید ۴۶ ساله در ۲۵ ماه می ‌به دست پلیس ایالتی مینه سوتا بود. این فرد در حالیکه غیرمسلح و در بازداشت بود به طرز فجیعی توسط نیرو‌های سفید پوست پلیس آمریکا به قتل رسید و توفانی از اعتراضات را در سراسر این کشور به پا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار