رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش حجم مسافران نگرانی کادر بهداشتی و درمانی از افزایش شیوع بیماری کرونا را در پی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به افزایش حجم مسافران از استان‌های همجوار و بعضاً با وضعیت هشدار شیوع بیماری کرونا ویروس به این استان افزود: این مسئله نگرانی مسئولین و کادر بهداشتی و درمانی استان را در پی داشته است.

او اضافه کرد: مردم باید بدانند این روزها، روز‌های مناسبی برای مسافرت و یا برگزاری محافل دورهمی و مجالس جشن و شرکت در تجمعات نیست.

شیرانی ادامه داد: مردم در شرایطی که شیوع موج جدید بیماری کووید ۱۹ به عنوان یک تهدید جدی مطرح است باید از منافع شخصی خود برای حفظ سلامت جامعه بگذرند و از پذیرش مهمان، گردشگر و مسافر از سایر استان‌ها جدا خودداری نمایند.

او با اشاره به ایجاد محدودیت در ارائه خدمات به مسافران طی روز‌های شیوع بیماری کرونا متذکر شد، تجمع مسافران در معابر، فضا‌های سبز با توجه به سخت‌تر بودن رعایت نکات بهداشتی در محیط‌های بیرون بسیار خطر آفرین و تهدید کننده است.


بیشتر بخوانید: شناسایی ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا/ ۶۴۹ بیمار بهبود یافتند


شیرانی، قسمت عمده‌ای از علت افزایش شیوع بیماری کرونا طی روز‌های اخیر را مربوط به برداشته شدن بسیاری از محدودیت‌ها و مهمتر از آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به واسطه فرسایشی و طولانی مدت شدن روز‌های شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: مردم باید بدانند در صورت سهل انگاری و عادی انگاشتن بیماری ضمن طولانی‌تر شدن فرایند ریشه کنی این بیماری، می‌تواند خطرات جدی برای سلامت افراد به ویژه گروه‌های در معرض خطر به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۶:۴۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
نذاریت بیان‌ چراایقدسهل انگارخوزستانیاهمه اومدن چهارمحال عروسی طایفه ای گرفتن
آخرین اخبار