فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان مطرح کرد؛

وقوع ۲ حریق در مناطق جنگلی استان سمنان

حسن قاضی نژاد از وقوع دو آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت محیط زیست سمنان طی خرداد امسال خبر داد و گفت: ریشه بیشتر وقوع این آتش‌سوزی‌ها انسانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن قاضی نژاد فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه خردادماه سال جاری دو آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست استان سمنان به وقوع پیوسته است، گفت: متاسفانه هشت هزار متر مربع از مناطق شکار ممنوع خنار در آتش سوخت که با حضور به وقوع نیرو‌ها از سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شد.

او با بیان اینکه طبیعت گردان با روشن کردن آتش در منطقه حفاظت‌شده پرور باعث سوختن کامل یک درخت اورس شدند که با حضور به موقع نیرو‌ها از بروز یک فاجعه جلوگیری به عمل آمد، افزود: در فصل گرم و خشک سال قرار داریم که با توجه به خشک شدن علف‌های بهاری انداختن شیشه یا پلاستیک در طبیعت می‌تواند عملکردی نظیر ذره بین به این اشیا دهد و فاجعه و بحران جبران ناپذیر به همراه داشته باشد لذا از شهروندان تقاضا می‌شود که مسئولانه به طبیعت سفر کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان بابیان اینکه فروردین امسال ۲۵ تخلف، ۱۷۶ قطعه ادوات شکار و صید و سه قبضه سلاح قاچاق و هفت قبضه سلاح مجاز در کل استان کشف‌شده است، ابراز داشت: در این مدت یک مورد ساخت غیر مجاز آغل نیز گزارش و به این پرونده رسیدگی شده است.

قاضی نژاد با بیان اینکه فروردین امسال پنج راس انواع پستاندار شامل سه قوچ، یک میش و یک کل از متخلفان کشف شد، تصریح کرد: در این مدت ۲۵ شکارچی نیز دستگیر شدند و همچنین هفت مورد شروع به شکار نیز گزارش شد که به این متخلفان نیز رسیدگی شده است.

او بابیان اینکه اردیبهشت امسال یک مورد زنده گیری عقاب طلایی گزارش شد، افزود: در این ماه نیز شکار پستانداران زیاد و هفت قوچ و یک رأس کل شکار و ۲۳ متخلف شکارچی دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه ۹ مورد شروع به شکار و دو سلاح غیر مجاز طی اردیبهشت‌ماه کشف شد، ابراز داشت: در این بازه زمانی ۱۷ پرونده تخلف تشکیل و ۴۶۵ نوع ادوات صید و شکار نیز از متخلفان کشف و ضبط‌شده است.

قاضی نژاد تصریح کرد: به‌جرأت می‌توان گفت متاسفانه در حوزه تخلف و دستگیری‌ها شاهد رشد هستیم به‌نوعی که فروردین ۹۷ تعداد ۱۱ تخلف و ۲۱ دستگیری و اردیبهشت همان سال شش تخلف و ۹ دستگیری گزارش شد که حاکی از افزایش شکار و دستگیری‌ها است.

او افزود: برای آموزش جوامع بومی و محلی طرح یک ساعت با محیط‌بان در دستور کار است که متاسفانه امسال به دلیل شرایط کرونا این آموزش در هیچ کجای استان سمنان برگزار نشد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار