ماندن در منزل و اجتناب از تجمات و شلوغی برای جلوگیری از افزایش ویروس کرونا

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:توصیه ما به شهروندان برای جلوگیری از افزایش بیماری کرونا ماندن در خانه و اجتناب از شلوغی و تجمعات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه  دستور کلی ما برای حفاظت از خود  ماندن در منزل و فقط خروج در مواقع ضروری و اجتنات از تجمعات و شلوغی است  گفت: اگرکسی ناچار به خروج از منزل برای انجام ضروریات روزانه شد حتما موارد بهداشتی را رعایت ، ماسک و دستکش همراه داشته باشد و با فاصله یک و نیم متری با طرف مقابل کارهای خود را انجام دهد.

او  در رابطه با بیماری کرونا با اشاره به اینکه اگر شخصی آزمایش کرونای وی مثبت و هیچگونه علامتی نداشته باشد انتظار ما این است که در منزل دو هفته قرنطینه  و در یک اتاق مجزا باشد افزود: همچنین  اگر افرادی علامت دار و مثبت باشند انتظار داریم حداقل سه هفته این وضعیت را رعایت کنند و مراقبت های خاص خود را انجام دهند.

 معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان  گفت: افرادی با آزمایش مثبت یا منفی بخاطر مشکل تنفسی بستری میشوند باز توصیه ما به آنها این است از موقعه بستری تا یک ماه این جدا بودن در منزل را رعایت کنند.

 معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان  همچنین افزود: افرادی که با علائم سرپایی و منفی هستند چون علائم تنفسی دارند ما به آنها توصیه میکنیم سه هفته ماندن  در منزل و ایزوله بودن را رعایت کنند .

یلالی در پایان ادامه داد: ایزوله در منزل یعنی افراد مبتلا به کرونا در اتاق مجزا استراحت کنند و با بقیه اعضای خانواده الخصوص سالمندان ، کودکان ، زنان باردار و افرادی که  بیماری زمینه ای دارند  ارتباط برقرار نکنند و اگر کسی از اعضای خانواده با آنها مرتبط شده از ماسک استفاده کند و این افراد از منزل خارج نشوند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.