معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

ابتلای ۲۰۶ نفر دیگر به کرونا / ضرورت اعمال محدودیت‌ در رفت و آمد‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۲۰۶ نفر دیگر به کرونا شمار مبتلایان در استان به ۴ هزار و ۶۸۶ بیمار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمود حسین پور افزود: از مبتلایان جدید ۶۰ نفر در بندرعباس، ۴۴ مورد در بندرلنگه، خمیر ۲۵ مورد، رودان ۱۸، میناب ۱۱ نفر، ۳۱ نفر در قشم، حاجی آباد و جاسک هر کدام ۶ مورد، کیش ۳ و سیریک ۲ نفر ثبت شده است.

او افزود: در۲۴ ساعت گذشته یک نفر در استان فوت شد که خانم ۶۰ ساله تبعه کشور افغانستان، با سابقه بیماری کلیوی و قلبی بود که با این مورد شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۵۷ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ۲۰۶ مورد مبتلایان جدید به کرونا در استان، ۱۲۳ نفر زیر ۴۰ سال سن دارند که این مسئله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در جوانان ضروری می‌کند.

حسین پور افزود: از ابتدای اپیدمی بیماری در استان، تاکنون ۲۱ هزارو ۳۴۳ مورد نمونه گیری در آزمایشگاه ملکولی گرفته شد که از این شمار ۴ هزار و ۶۸۶ مورد بیمار کووید مثبت شناسایی شده است.

او گفت: دو هزار و ۲۹ بیمار در قرنطینه و مراقبت خانگی بسر می‌برند و ۱۰۶ نفر بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این شمار ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال آن‌ها مساعد نیست.

حسین پور افزود: باتوجه به آمار و بررسی‌های صورت گرفته در دو هفته اخیر، شرایط بسیار بحرانی و شکننده ایی بوجود آمده است که اگر محدودیت‌ها و رعایت جدی در زمینه رفت و آمد‌ها صورت نگیرد، هفته آینده با چالش بزرگی روبرو می‌شویم.

او از مردم خواست در خانه بمانند و از رفت و آمد‌های غیرضروری پرهیز کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ستاد ملی کرونا هم خواست در صورت امکان، هفته آینده با رعایت تمام جوانب، محدودیت‌هایی در سطح استان اعمال کنند.

حسین پور افزود: از ابتدای شروع این بیماری تاکنون ظرفیت‌های آزمایشگاهی از ۲۰ به ۸۰۰ مورد افزایش یافته است.

او گفت: از دو روز گذشته تاکنون فقط از بیماران بدحال، علامت دار، و پرخطر آزمایش بعمل می‌آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شهروندان در ارتباط با افراد مثبت، بدون علامت، دارای علائم خفیف و یا برای اطمینان از سلامتی خود می‌توانند به سامانه اینترنتی نظام پاسخگویی مراجعه کنند.

حسین پور افزود: در این سامانه که از سه روز پیش راه اندازی شده است، هنگام انجام آزمایش به افراد بوسیله پیامک کد رهگیری داده می‌شود.

او گفت: مراجعه کنندگان ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد می‌توانند پاسخ خود را در سامانه ببینند و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیشترین آمار مبتلایان دو هفته اخیر در غرب هرمزگان است که این نشان از رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
اگر دوباره حکومت نظامی شود کسی بیرون نمی‌رود وگرنه نه ...به شخصه هر چه به زبان خوش چه بد چه دعوا با همسر خود که از خانه بیرون نرود یا اینکه حداقل رعایت بهداشتی یا ماسک استفاده کند ولی هیچ تاثیری ندارد حتی به بچه نیز رحم نمی‌کند...و او را هم دنبال خود بیرون می‌برد ...با اکثریت دیوانه هستند ...متاسفانه ...