آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از سناریوهای آموزش و پرورش برای فعالیت مدارس تا مدیریت ترافیک شبکه شاد

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره سناریو‌های در نظر گرفته شده برای فعالیت مدارس و چگونگی مدیریت شبکه شاد گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون «سناریو‌های آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی آینده»، «مدیریت ترافیک شبکه شاد» و «فروش کتاب‌های برخی مدیران دانشگاه فرهنگیان با هزینه بیت‌المال!» سپری شد.

سناریو‌های آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی آینده

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش درباره سناریو‌های در نظر گرفته شده برای شروع سال تحصیلی آینده با توجه به شیوع کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود ناگزیر هستیم گزینه‌ها مختلف را بررسی کنیم. یکی از گزینه‌ها این است اگر به شرایط ایمن برسیم، سال تحصیلی را زودتر شروع کنیم.

او ادامه داد: علاوه بر این سناریو امکانی را بررسی می‌کنیم که اگر برای مدت طولانی با این ویروس مواجه باشیم، چه درس‌هایی حضوری و چه درس‌هایی از بستر مجازی آموزش داده شوند.

مدیریت ترافیک شبکه شاد

مهدی شرفی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره برنامه‌ریزی برای بهبود سطح کیفی شبکه شاد بیان کرد:در دوره سه ماهه تابستان بازبینی بر عملکرد شبکه شاد خواهیم داشت تا اشکالات آن را رفع کنیم؛ در واقع اجرای این شبکه موجب شد تا برخی اشکالات اجرایی را دریابیم و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

او ادامه داد: در دوره تعطیلات تابستانی، پایگاه‌های تابستانی را برای دانش آموزان در شبکه شاد راه اندازی می‌کنیم و این شبکه همچنان فعال خواهد بود همچنین در نظر داریم تا تعامل دانش آموزان در این شبکه افزایش یابد و ارتباطات موثری داشته باشند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های وزارت بهداشت در سال تحصیلی آینده هم شیوع کرونا ادامه دارد، گفت: بر این اساس برای خدمات دهی از طریق این شبکه باید آمادگی بیشتری داشته باشیم و آموزش‌های مجازی از این طریق را تقویت کنیم.

فروش کتاب‌های برخی مدیران دانشگاه فرهنگیان با هزینه بیت‌المال!

در کنار سردرگمی‌های مالی که معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا کند و وعده‌ها کی از روی کاغذ به میدان عمل برسد گزارش‌هایی از روند هزینه کرد اعتبارات در دانشگاه فرهنگیان رسیده است که نشان می‌دهد اوضاع و احوال مالی دانشگاه چندان هم بد نیست، اما گویی روش‌های هزینه کرد برای آن مشکل دارد.

آنطور که در گزارش‌هایی رسیده روایت می‌شود معلوم شده است برخی مدیران ارشد این مجموعه، دانشگاه را محلی برای فروش محصولات و کتاب‌های خود و نزدیکانشان کرده اند آن هم درشرایطی که همچنان بن بست مشکلات مالی دانشجومعلمان را نبود اعتبارات کافی دانسته و داعیه حمایت از آن‌ها دارند البته ناگفته نماند که تاکنون بخش عمده این ادعا‌ها و پیگیری راه به جایی نبرده است.

طبق گزارش‌های خرید حدود ۲۰ هزار جلد کتاب برای توزیع میان دانشجومعلمان آن هم با هدف شرکت در مسابقات کتابخوانی یا کتابی دیگر آن هم با ادعای کمک به روند آموزشی دانشجومعلمان با قیمت‌هایی به ارزش ۴۹ هزار و ۳۴ هزار تومان که در مجموع درآمد نجومی را شامل می‌شود، جای سوال دارد.

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برای بازگشایی مجدد آمادگی دارد؟

حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی درباره وضعیت این دانشگاه و میزان آمادگی برای بازگشایی مجدد بیان کرد: برای بازگشایی دانشگاه تابع سیاست ستاد ملی کرونا هستیم و طبق تصمیم گیری این کمیته بازگشایی مجدد آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: برای بازگشایی آمادگی داریم  البته از همان روز‌های اول تعطیلی دانشگاه‌ها در اواخر سال گذشته با آموزش الکترونیکی کار را دنبال کردیم و دروس عملی باقی مانده هم که به طور فشرده  برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اظهار کرد: فعالیت خوابگاه‌های دانشگاه هم برای موارد محدود و برحسب ضرورت همچون شرکت دانشجویان در دروس عملی از سر گرفته خواهد شد.

مطالبه آموزش و پرورش از بهارستانی‌ها در دوره جدید چیست؟

آموزش و پرورش وزارتخانه عیالوار کشور آن طور که بار‌ها مسئولان دولتی و حتی آموزش و پرورشی‌ها به آن اشاره کردند در اولویت دولت و مجلس نبوده است و همچنان چشم انتظار مسئولانی است که آن را با اولویت به رسمیت بشناسند از طرفی کار‌های روی زمین مانده بسیاری در این وزارتخانه وجود دارد که نیازمند قانونگذاری یا نظارت دقیق تری است تا به سرمنزل برسد.

آنطور که سوابق مجلس نشان می‌دهد بخش اعظم معضلات مشترک میان آموزش و پرورش و مجلس با میانجیگری نمایندگان فرهنگی به نتیجه رسیده است همانطور که افزایش حقوق دانشجو معلمان در سال گذشته با پیگیری‌های وزیر اسبق آموزش و پرورش و رئیس فراکسیون فرهنگیان به نتیجه رسید علاوه بر آن پیگیری جدی ماجرای مدرسه معین و تسریع در رسیدگی به آن در کمیسیون آموزش و به همت نمایندگان فرهنگی محقق شد و باید دید در این دوره فرهنگیان راه یافته به مجلس نسخه‌ای شفابخش برای دستگاه تعلیم و تربیتی کشور دارند؟

چگونگی پرداخت شهریه برای سال تحصیلی جدید/ پاسخگویی به شکایات مردمی ظرف یک هفته

زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی آموزش و پرورش درباره چگونگی تعیین شهریه برای سال تحصیلی آینده بیان کرد: تعیین تکلیف پرداخت هزینه اضافی حین ثبت نام دانش آموزان و تعیین شهریه مطابق روال سال‌های گذشته است به این ترتیب که مطابق آیین‌نامه ثبت نام هیچ هزینه‌ای به جز مبلغی برای بیمه و کتاب دانش‌آموزان نباید از اولیا اخذ شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس هیئت امنایی و دولتی به هیچ وجه حق دریافت شهریه ندارند، گفت: در انواع مدارس دولتی این قاعده برقرار است و با توجه به اینکه امکان نام نویسی اینترنتی کتاب درسی به طور فردی هم میسر شده است خانواده‌ها می‌توانند از این طریق برای دریافت کتاب  اقدام کرده و هزینه‌ای هم از این بابت حین ثبت نام پرداخت نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه بابایی
۱۰:۵۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
من فرزند ۱۳ دارم اصلا توجهی به کتابهای درسی ندارد چکار میتوانم بکنم
آخرین اخبار