افزایش ۲۴ درصدی بارش نزولات جوی در همدان

مدیرکل هواشناسی همدان گفت: میزان ریزش برف و بارش باران در این شهر از ابتدای سال زراعی، یکم مهرماه ۹۸ تاکنون، نسبت به دوره بلند مدت ۲۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۲۴ درصدی بارش نزولات جوی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید باقری، مدیرکل هواشناسی همدان افزود: بر اساس بررسی آمار، از ابتدای مهرماه ۱۳۹۸ تا نیمه خرداد ۱۳۹۹، ۳۸۸ میلی‌متر بارش در همدان ثبت شده که این میزان در میانگین بلند مدت ۵۰ ساله ۳۰۸ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

او با اشاره به اینکه سال گذشته رکورد بارش‌ها در همدان شکسته شد، اظهار داشت: در سال زراعی گذشته تا نیمه خرداد نزدیک به ۵۰۵ میلی متر بارش در همدان ثبت شد که در ۲۰ سال گذشته کم سابقه بود.

باقری بیان کرد: رکورددار بارش‌های امسال در استان، مربوط به کبودراهنگ است که از اول مهرماه سال گذشته تاکنون ۵۲۰ میلی‌متر بارش در این شهرستان گزارش شده است که این میزان بارش نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۶۶ درصد افزایش دارد.

مدیرکل هواشناسی همدان گفت: در این مدت قهاوند با ۳۴۰ میلی‌متر، کمترین بارش را داشته است که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۱۹ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: همدان ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار