اذعان نخست وزیر کانادا به وجود تبعیض سیستماتیک در این کشور

جاستین ترودو در سخنانی اذعان کرد تبعیض سیستماتیک در کانادا وجود دارد و سیستم قضایی در کشور باید تغییر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری‌ ای پی تی ان، "جاستین ترودو" (Justin Trudeau) نخست وزیر کانادا با بیان اینکه که نژادپرستی از جمله علیه سیاه‌پوستان یک واقعیت است، اذعان کرد: این مسئله علاوه بر آمریکا، در کانادا نیز وجود دارد و افرادی هر روز مورد تبعیض سازمان یافته، تعصبات کور و نژادپرستی قرار می‌گیرند.

جاستین ترودو همچنین درباره ناآرامی‌ها در آمریکا گفت: کانادایی‌ها با حیرت و وحشت به آنچه که در آمریکا روی می‌دهد نگاه می‌کنند، اما این موضوع سبب نمی‌شود که ما بررسی سیستم قضایی و پلیسی خود را از نظر دور نگه داریم، ما باید کاری انجام دهیم که میلیون‌ها کانادایی که در زندگی روزانه خود با تبعیض و نابرابری واقعی روبرو هستند، بهتر حمایت شوند.

این اظهارات نخست وزیر کانادا در حالی مطرح شد که روز شنبه (۱۱ خرداد) به دنبال مرگ یک دختر سیاه پوست در شهر تورنتوی کانادا، هزاران نفر در این شهر علیه تبعیض نژادی تظاهرات کردند.

معترضان در خیابان‌های تورنتو مرکز استان اونتاریو حضور یافتند و پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: "دست از کشتن ما بردارید" و "جان سیاه پوستان اهمیت دارد".

ریجس کورچینسکی- پاکت (Regis Korchinski-Paquet) دختر ۲۹ ساله ساکن تورنتو ۶ خرداد (روز سه شنبه) پس از آن که پلیس وارد آپارتمانش شد از بالکن آپارتمانش در طبقه ۲۴ ساختمانی در تورنتو پایین افتاد و جان سپرد. خانواده ریجس، پلیس را در این حادثه مقصر می‌دانند.

شهر‌های مختلف آمریکا به ویژه شهر "مینیاپولیس" Minneapolis در ایالت "مینه‌سوتا" Minnesota، این روز‌ها صحنه تظاهرات مردم معترض به رفتار نژادپرستانه پلیس این کشور است.

یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا، دوشنبه هفته گذشته ۲۵ مه "جورج فلوید" George Floyd شهروند سیاه‌پوست آمریکایی را در شهر "مینیاپولیس" به طور فجیعی به قتل رساند.

این جنایت خشم مردم آمریکا را در پی داشته است. پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا، اما به دستور "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور مردم معترض را سرکوب می‌کنند.

در اعتراضات چند روز اخیر در آمریکا، بیش از ۱۰ هزار نفر بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار