شرکت ملی حفاری، شعار هفته جهانی محیط زیست را فریاد می‌زند

سرپرست اداره محیط زیست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی حفاری ایران گفت: مساحت فضای سبز صنعتی این شرکت ۳.۵ درصد ازمیانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مریم حمیداوی سرپرست اداره محیط زیست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی حفاری ایران گفت: امسال در ایران از ۱۶ تا ۲۲ خردادماه بعنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.

او با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال۱۹۷۲ با تصویب ماده ای، ۵ ژوئن را روز جهانی محیط زیست اعلام کرد، افزود: میانگین مساحت فضای سبز در مراکز صنعتی و فضا‌های کارگاهی در کشور، ۱۰ درصد محیط پیرامونی است.

حمیدوای، فضای سبز در محوطه‌های اداری، عملیاتی، کارگاه‌های پشتیبانی، دکل‌ها و اردوگاه‌های دستگاه‌های حفاری و شهرک‌های سازمانی مسکونی را ۷۱۰ هزار متر مربع عنوان کرد و اظهار داشت: هر ساله براساس برنامه ریزی‌های این اداره و حرکت خودش کارکنان خاصه کارکنان اقماری به این وسعت افزوده می‌شود.

این مقام مسئول، هدف از نامگذاری روز جهانی محیط زیست را افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی جانوری عنوان و تصریح کرد: شعار امسال روز جهانی محیط زیست «تنوع زیستی، اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه‌ها و مقابله با تخریب طبیعت» است.

شرکت ملی حفاری، حافظ محیط زیست

سرپرست اداره محیط زیست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی حفاری ایران بیان داشت: شرکت ملی حفاری ایران طی سال‌های متمادی در بخش اهتمام به ارتقا فرهنگ محیط زیستی در بین کارکنان شرکت و خانواد‌های آنان اقدامات موثری انجام داده است.

او به نقش موثر گسترش فضای سبز در حفظ اکوسیستم آب، هوا و خاک اشاره کرد و ادامه داد: شرکت ملی حفاری ایران ضمن سرمایه گذاری در جهت توسعه فضای سبز، اقدام به کاشت درختان مقاوم در برابر شرایط اقلیمی و کم آبخواه نمود، همچنین مسابقات نقاشی با موضوعات محیط زیست در مدارس و پرسش و پاسخ با همین موضوع برگزار کرده است.

مریم حمیدوای، تهیه پاور پوینت آموزشی از طریق سامانه مکاتبات اداری، برگزاری برنامه‌های پاکسازی محیط در کارگاه‌ها و به خصوص دستگاه‌ها و اردوگاه‌های حفاری، چاپ بنر و نصب در ورودی کارگاه ها، چاپ پوستر، بروشور و تهیه شعار‌های اموزشی را از دیگر اقدامات شرکت ملی حفاری ایران به منظور حفظ محیط زیست عنوان کرد.

او تصریح کرد: با توجه به استقبال گسترده همکاران از مسائل محیط زیست و حفظ آن هر ساله شاهد حرکات خود جوش در کارگاه‌ها و دستگاه‌های حفاری بوده که با پاکسازی محیط کار، تبلیغات پیرامونی با شعار حفظ محیط زیستی و کاشت درختکاران در محیط کار همراه می‌باشد.

حمیداوی بیان کرد: در سال جاری با توجه به شرایط ایجاد شده و شیوع بیماری کووید ۱۹، فعالیت‌هایی که نیاز به تجمع افراد داشته نظیر درختکاری را تا اطلاع ثانویی متوقف کرده، اما در برنامه‌های پیش بینی شده نسبت فرهنگ سازی، تهیه پاورپوینت آموزشی و تصاویر آموزشی با موصوع اطلاعات محیط زیستی اقدام گردیده که انتظار می‌رود مورد توجه همکاران قرار بگیرند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: محیط زیست ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.