کاهش عوارض پیری با مصرف عسل/ زخم خود را با این ماده طبیعی بهبود بخشید

عسل یکی از موادغذایی طبیعی است که عوارض دوران پیری در بدن را کاهش می دهد و خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، عسل  مایعی شیرین و گران‌ قیمتی است که زنبورعسل آن را تولید می‌کند.زنبورها، عسل را از ترشحات شکری گیاهان و گل‌ها تولید می‌کنند.

عسل تنها ماده غذایی طبیعی است که فاسد نمی‌شود و تأثیرات مختلفی بر روی بدن دارد و این امر بستگی به نوع مصرف شما دارد. امروزه از عسل برای درمان سرفه، تقویت حافظه، درمان زخم‌ها، درمان کم خونی، معالجه فشارخون، درمان اگزماو... استفاده می شود.

عسل را می توان یک محصول غذایی مفید و یک اکسیر پر ارزش دانست  و از قرن‌ها پیش به عنوان یکی از مقوی‌ترین غذا‌ها شناخته شده و به واسطه ویژگی‌های شفابخش خود به عنوان دارو در درمان اکثر بیماری‌ها در بین تمام ملل کاربرد داشته است.


بیشتر بخوانید: معده درد خود را با این دمنوش درمان کنید


 به افرادی که در سن سردی مزاج بدن یا دوران پیری هستند مصرف عسل توصیه می شود چرا که پیری باعث سردی سراسر بدن خواهد شد و درمان جوان ماندن بدن گرم کردن است و با عسل می توان عوارض پیری را کاهش داد.

مصرف عسل در نوزادان و دیابتی ها 

 مادران  شیرده برای اینکه نوزادان خود دچار دل درد, استفراغ, بد خوابی و پرخوابی نشوند باید عسل میل کنند.

کسانی که دچار افت قند خون هستند، مصرف عسل برای آن ها بسیار مفید است  اما افرادی که دیابت دارند مصرف سرکنگبین برایشان توصیه می شود.

درمان زخم ها با عسل 

اگر فردی زخم یا خونریزی داشته باشد عسل را به همراه  پودر پوست انار روی زخم پانسمان کند همچنین عسل برای درمان زخم  معده و روده بسیار تاثیر گذار است. در سوختگی‌های داخلی هم  مصرف خوراکی  عسل پیشنهاد می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عسل طبیعی ، پیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
ماده طبیعی؟ عسل شکر داره، دوغ نشاسته و آب داره، غش در مملکت بی داد می کنه، احتکار بیداد می کنه
Iran (Islamic Republic of)
روح نواز
۲۳:۳۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام تا حدودی حق با شماست چون عسل تقلبی متاسفانه زیاد هست و عسلهای اغلب فروشگاهها هم کیفیت بسیار پایین دارند. اما اگر عسل از زنبور دار تهیه کنید هم قیمت مناسب هست و هم کاملا طبیعی، من یه زنبوردار هستم، ارادتمند شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
منظور عسلیه که زنبورها با شهد گلهای کوه ودشت درست کنن،نه آبقندی که زنبور دارها با خوراندن شکر به زنبورها به اسم عسل تو حلق مردم می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
پسر داییم استکان شکسته کف پاش رو برید، بخیه هم زده بودند باز هم خوب نشد و هر نوع دارویی دادند افاقه نکرد، پیش یک دکتر که رفته بود گفته بود عسل واقعی بزن و روش رو ببند ، تنها چیزی که معجزه بود براش و زخم عمیق کف پاش رو خوب کرد
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
یه مقاله هم در مورد تشخیص عسل واقعی فرار بدید.چون عسل غیر واقعی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۵۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام
عسل همون سم سفید یا شکر هست.عسل واقعی پیدا کردی خبرم کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
ما کندو خریدیم که عسل طبیعی بخوریم ولی طبیعی هم قند رو بالا میبره مثل خرما و انگور و خربزه طبیعی هستن ولی قند رو بالا میبره
آخرین اخبار