آذری: اجازه نمی‌دهیم فولاد محروم شود

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: هواداران نگران نباشند، تمام تلاش خود را می کنیم که مشکلات فولاد حل شود.

آذری: پول را یک بازیکن گرفته و دیگری رسید داده استبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان، سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، درباره علت رای فیفا به محرومیت فولاد گفت: روزی که من به فولاد آمدم، این پرونده باز بود. فولاد، دو بازیکن برزیلی داشته، که زمان تسویه مشکلاتی به وجود آمده است. این دو بازیکن هم پس از ترک ایران، شکایت کردند.

آذری ادامه داد: با بررسی اسناد و مدارک، متوجه شدم یکی از این بازیکنان، شصت هزار دلار از باشگاه دریافت کرده، که رسید به بازیکن دیگر تحویل داده شده است. در تمام مدتی که من در فولاد حضور داشتم، خیلی تلاش کردم با توجه به مستنداتی که وجود دارد، این موضوع را حل کنم. چرا که بازیکنی که پول را دریافت کرده، مدعی بوده، پولی دریافت نکرده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: با مشاوران حقوقی باشگاه، این پرونده را بررسی کردیم؛ چند بار هم اعتراض زدیم و پرونده، به شورای عالی استیناف فیفا ارسال شد. با وجود این که فیلم حضور بازیکن در صرافی را هم ارسال کرده ایم و مسئولان وقت هم صورت جلسه‌ای را تهیه کرده اند که بازیکن مبلغ را دریافت کرده است؛ فیفا زیر بار نرفت.

آذری تصریح کرد: اتفاقی است که افتاده و اتفاق خوبی هم نبوده است. با توجه به این که این مبلغ از حساب باشگاه خارج شده و به حساب بازیکن واریز شده، فیفا رای نهایی را صادر کرده است؛ مبنی بر این که باید تا حدودا ۴۵ روز آینده مبلغ را به بازیکن، پرداخت کنیم. در غیر این صورت، علاوه بر بسته شدن سه پنجره نقل و انتقالات، رای به شورای عالی انضباطی فیفا و کمیته انضباطی فیفا هم مجدد، ارسال خواهد شد و ممکن است تبعات بعدی هم برای باشگاه فولاد داشته باشد.

مدیرعامل فولاد افزود: با کفایتی که در هیئت مدیره و مدیریت عالی شرکت وجود دارد، فکر نمی‌کنم اتفاق بدی رخ دهد.

آذری ادامه داد: دیروز با وکیل بازیکن مذکور در برزیل، صحبت کردم. جالب است که وکیل هم اذعان دارد که این بازیکن مبلغ را دریافت کرده است. این موضوع می‌تواند برای دعوای بعدی که داریم کلید معما باشد. فیفا در ابتدا دادخواست ما را رد کرد. این اتفاقات مربوط به بیشتر از یک سال پیش است، قبل از آن که من به فولاد آمدم. به یاد روز‌های اول حضورم در ذوب آهن و حجم بدهی‌های بالا، افتادم. تنها به ۵ بازیکن و مربی خارجی بدهی داشتیم. در آن زمان، نزدیک به یک میلیون دلار طلبکار بودند. اگر ذوب آهن، امروز در شرایط خوبی است، برای این است که آن موضوع مدیریت شد.

آذری ادامه داد: در فولاد هم مشکلی نیست. اول باید بحث محرومیت را حل کنیم، که فکر می‌کنم حداکثر تا حدودا ۲۵ روز دیگر رفع خواهد شد. هواداران فولاد نباید نگران باشند. موضوع بعدی، شصت هزار دلاری است که در آن سیستم باید تعیین تکلیف شود. طبق تحقیقاتی که انجام دادیم، بازیکن در حال تمرین بوده است و به دوستش گفته برو پول مرا بگیر، من مشغول تمرین هستم! در نهایت هر دو مدعی شده اند که پولی دریافت نکرده اند. رسیدی هم وجود ندارد که بتوانیم اثبات کنیم. این دو بازیکن برزیل هستند و مرتبا در حال ارتباط با وکلای آن‌ها هستیم. وکیل پذیرفته که بازیکن، شصت هزار دلار را دریافت کرده است. صداقت باشگاه در این زمینه مورد شک نیست. وکیل می‌تواند به ما کمک کند تا موضوع حل شود.

او تاکید کرد: به هواداران فولاد نوید می‌دهم، با این تجربه مدیریتی و با توجه به اهتمامی که در شرکت فولاد خوزستان وجود دارد، این موضوع را پیگیری می‌کنیم. این واقعیت‌ها را باید گفت، نمی‌توان پنهان کرد، اما راه حل وجود دارد و حل می‌شود. رای موقت است. خوشبختانه، رویه اتاق حل اختلاف فیفا این طور است که رای را اعلام می‌کند، هشدار می‌دهد و به محض انجام تعهدات مالی و اعلام رضایت، محرومیت‌ها برداشته می‌شود.


بیشتر بخوانید :احتمال بسته شدن پنجره نقل‌ و‌ انتقالات فولاد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار