رهاسازی ۶۴ فرد پرنده در زیستگاههای چهارمحال و بختیاری

پارسال، ۶۴ فرد قطعه پرنده در استان چهارمحال و بختیاری به زیستگاههای خود بازگردانده شدند.

شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفت‎و‎گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، اظهار داشت: پارسال، ۶۴ قطعه پرنده، دو قلاده روباه، پنج لاکپشت مهمیزدار، سه سنجاب ایرانی، دو رأس بره میش وحشی، یک قلاده شغال طلایی و یک فرد لاکپشت برکه‌ای خزری به طبیعت بازگردانده شدند.

او افزود: در این مدت ۱۱۲ فقره پرونده صید غیرمجاز آبزیان، شکار غیرمجاز پرندگان و پستانداران، زنده گیری پرندگان، شروع به شکار و نگهداری و خرید و فروش غیرمجاز حیات وحش تشکیل گردید.

احمدی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری دارای هشت منطقه چهارگانه تحت اداره کل حفاظت محیط زیست شامل اثر طبیعی ملی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که در مجموع حدود ۶۳.۱۱ درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است.


بیشتر بخوانید: بازگشت سه گونه حیات وحش به طبیعت


او ادامه داد: همچنین وجود ذخیره گاه زیستکره تنگ صیاد و سبزکوه از قابلیت‌های این استان هستند.

احمدی گفت: چهارمحال و بختیاری به دلیل قرارگیری در زاگرس مرکزی و موقعیت خاص توپوگرافی دارای تنوع اقلیمی و زیستی بالایی می‌باشد و بیش از یک هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی و ۲۹۴ گونه جانوری در آن شناسایی شده است.

او افزود: این استان به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی خاص، با متوسط ۲۸.۳ درصد گونه بومی در میلیون هکتار، بالاترین میزان گونه‌های بومی ایران را دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار