تیم های امدادی هلال احمر کرج در محدوده شهرستانک و سد کرج نسبت به ارائه هشدار‌های لازم به مسافران در خصوص خطرات غرق شدگی در رودخانه‌ها اقدام کردند.

سید فتح الله هاشم نژاد، رئیس هلال احمر کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به حوادث اخیر و غرق شدگی‌های متعدد در رودخانه کرج به خصوص در روز‌های اخیر گفت: سرمای زیاد آب رودخانه و خروشان بودن آن باعث می‌شود افراد در لحظات اولیه ورود به آب دچار گرفتگی عضلات و هیپوترمی شوند و از شنا کردن ناتوان شده و در برخورد با سنگ‌ها و تنه درختان و موانع داخل رودخانه جان خود را از دست بدهند.

او افزود: با توجه به این که در ابتدای سال جاری ۱۴ نفر و در سال گذشته نیز تعداد قابل تاملی از هم وطنان ما جان خود را در رودخانه‌های را از دست داده اند؛ دو تیم امدادی در راستای آگاه سازی و ارائه هشدار به گردشگران و مسافران از پایگاه شهرستانک و کوشک بالا طی تردد و استقرار در محل تجمع مسافران و حاشیه رودخانه نسبت به آگاه سازی شهروندان به خطرات شنا کردن اقدام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج گفت: علی رغم عمق کم آب در بسیاری از موارد با توجه به لغزنده بودن مسیر رودخانه، سردی و خروشان بودن آب آن حتی ورود به رودخانه در مناطق کناری با عمق ۲۰تا ۳۰ سانتی متری نیز سبب لیز خوردن و سقوط افراد به رودخانه و غرق شدن می‌شود.

او افزود: غرق شدن کودک ۸ ساله، جوان ۱۹ ساله، فردی ۳۵ ساله،۶۰ ساله و ... در سال جاری بیانگر این موضوع است که خطر غرق شدگی در این رودخانه سن و سال خاصی ندارد و همه افرادی که وارد این رودخانه می‌شوند در خطر هستند.

سید فتح الله هاشم نژاد خطتب به شهروندان گفت: در اماکن امن و دارای حفاظ از حاشیه رودخانه که مورد تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، استقرار داشته باشید و از ورود به آب رودخانه اجتناب کنید.

او تبعات و خطرات شناکردن در رودخانه‌ها و ورود به آب رودخانه‌ها را غیرقابل جبران عنوان کرد و افزود: این مسئله در بیشتر مواقع به از دست دادن جان افراد می‌انجامد و می‌تواند آخرین تجربه و خطای زندگی آنان باشد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.