آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: ستاد مدیریت بحران تمامی شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، جلفا، هوراند و ورزقان در پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها آماده هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،هنربر مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی در نشست بررسی آخرین اقدامات در مقابله با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل‌های فندقلوی شهرستان اهر گفت: ستاد مدیریت بحران تمامی شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، جلفا، هوراند و ورزقان در پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها آماده هستند.

هنربر گفت: اگر استان هم‌جوار در کنترل آفت پروانه دُم قهوه‌ای کم‌کاری و این کم‌کاری باعث طغیان آفت شده را به مدیریت بحران استان ارجاع دهید تا پیگیری کنیم.

او با اشاره به اینکه وضعیت طغیان آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر به مدیریت بحران استان، بحرانی اعلام نشده است، گفت: اگر طغیان آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر از سوی منابع طبیعی استان بحرانی اعلام شود ما هرگونه همکاری و پیگیری از مرکز را انجام می‌دهیم.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: اگر امروز با آرامش نفس می‌کشیم، همه‌اش به وجود منابع طبیعی و ذخایر خدادادی و ملی از جمله جنگل‌های اهر و ارسباران است و امیدوارم با همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم بتوانیم آفت پروانه دُم قهوه‌ای را از جنگل‌های ارسباران و فندقلوی اهر ریشه‌کن کنیم.

هنربر افزود: متأسفانه سال گذشته منطقه‌ی ارسباران از حیث آتش‌سوزی تجربه تلخی داشت، هرچند جنگل‌های ارسباران نعمت خدادادی و سرمایه‌ای ملی است و همه ما وظیفه داریم تا از منابع طبیعی ملی صیانت کنیم.

او با تاکید بر آماده‌باش ستاد مدیریت بحران تمامی شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، جلفا، هوراند و ورزقان در پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌های ارسباران گفت: از سه ماه قبل بنابر دستور استاندار آذربایجان شرقی مقدمات و جلسات اطفای حریق جنگل‌های ارسباران را آغاز کرده‌ایم و این کمیته صیانت از جنگل‌ها و اطفای حریق در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و در استان به ریاست استاندار پیگیری می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار حادثه تلخ آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران در سطح استان، شهرستان‌ها و کشور انجام یافته و شهرستان‌های ارسباران در حالت آماده‌باش قرار دارند و طبق دستور رئیس‌جمهور به وزارت دفاع، در صورت نیاز از هلیکوپتر‌های اطفای حریق وزارت دفاع بهره‌گیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار