گردشگری ورزشی در طارم توسعه می یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: حرکت‌های خوبی در شهرستان طارم برای توسعه و رونق گردشگری ورزشی آغاز شده است.

توسعه گردشگری ورزشی در طارمبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی زنجان گفت:گردشگر ورزشی سهم بزرگی در دنیای گردشگری دارد و با هدف تحقق این مهم ارتباط تنگاتنگی با اداره کل ورزش و جوانان شهرستان طارم خواهیم داشت.
 
 
او افزود: تعامل و همکاری بیشتر بین میراث‌فرهنگی و هیئت‌های ورزشی کوهپیمایی برای حفظ و حراست آثار تاریخی در طارم انجام می‌شود و محور مهمی که اکنون در شهرستان طارم در دستور کار داریم، محور درام-شیرین سو-نوکیان به سمت ماسوله است.


ارجمنداظهارکرد:مسیر نوکیان به ماسوله که در طی این پیمایش از مرز سه استان زنجان، اردبیل و گیلان می‌گذرد یکی از جذاب‌ترین مسیر‌های گردشگری استان است، این مسیر به نصب تابلو‌های مسافت، نصب تابلو‌های جهت نما، ایجاد کمپ‌های استراحت، بلد محلی و نقشه احتیاج دارد.
 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی زنجان با اشاره به اینکه با توسعه گردشگری ورزشی، طبیعت‌درمانی، جاذبه‌های مربوط به برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها در فصل بهار و زمستان از جمله مواردی است که بالاترین اهمیت در توسعه‌ی گردشگری ورزشی شهرستان طارم را دارا می‌باشد، گفت: همچنین طبیعت گردی به عنوان یک الگوی فضایی در چند وجه باید در شهرستان طارم مورد توجه قرار گیرد که سفر به مناطق طبیعی، بهره بری از مناطق طبیعی و تاثیراتی که جریان گردشگری در این مناطق برجای می‌نهد، دارای اهمیت است.
 

او به بیان نقش کوهنوردان در حفظ آثار و گردشگری پرداخت و گفت:اداره میراث فرهنگی آمادگی لازم را جهت همکاری و تعامل با هیات‌های کوهنوردی و اداره ورزش و جوانان در همه زمینه‌ها را دارد و می‌توان درکنار هم از امکانات موجود در جهت پیشرفت گردشگری ورزشی درشهرستان استفاده کرد.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.