شناسایی ۵۱ مادر مبتلا به کرونا در کردستان

تاکنون ۵۱ مادر مبتلا به کرونا درکردستان شناسایی شده‌اند که ۱۴ نفر از آنان نوزاد خود را به دنیا آورده و تحت درمان‌های لازم هستند.

شناسایی ۵۱ مادر مبتلا به کرونا در کردستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، دکتر آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه کردستان گفت: تاکنون ۵۱ مادر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند که ۱۴ نفر از آنان نوزاد خود را به دنیا آورده و تحت درمان‌های لازم قرار گرفتند.

او با بیان اینکه مراقبان سلامت خانه‌ها و مراکز بهداشت استان موظف هستند در کنار ارائه خدمات حضوری، مادران باردار پر خطر را نیز به صورت تلفنی و سایر روش‌های غیر حضوری مرتب زیر نظر داشته باشند، افزود: بهترین راه در امان ماندن این مادر و سایر افراد خانواده از ابتلا به ویروس کرونا ماندن در خانه و عمل به توصیه‌های بهداشتی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بهداشت دست می‌تواند ویروس کرونا را در مسیر‌های انتقال خود متوقف کند، اضافه کرد: مادران باردار باید به صورت مرتب دست‌های خود را شسته و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

فلاحی به مادران باردار توصیه کرد از تماس با دیگران بویژه گروه‌ها و تجمعات بزرگ خودداری کرده و در مکان‌هایی با ازدحام زیاد حضور نیابند و اگر مجبور به حضور شدند، فاصله یک و نیم تا ۲ متری را رعایت کرده و حتما از ماسک استفاده کنند.

او بر لزوم پرهیز از استرس در دوران بارداری هم تاکید کرد و یادآور شد: احساس استرس در دوران بارداری طبیعی است و با شیوع کرونا ممکن است این استرس بیشتر شود، اما اقداماتی وجود دارد که با انجام آن استرس و اضطراب قابل کنترل خواهد بود.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر جمعه ۱۶ خرداد در مجموع ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.