بیانیه انتقادی چهره‌های برجسته آمریکایی علیه ترامپ

جمعی از چهره‌های سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا طی نامه‌ای از اصرار رئیس‌جمهور این کشور برای استقرار ارتش در سرکوب اعتراضات مردمی انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، بیش از ۲۸۰ دیپلمات بازنشسته و مقامات ارشد نظامی و امنیت ملی آمریکا روز جمعه از رئیس جمهور این کشور خواستند تا از ارتش آمریکا استفاده ابزاری و سیاسی نکند. چهره‌های سیاسی، نظامی و امنیتی آمریکا خطاب به ترامپ این هشدار را هم دادند که دموکراسی در آمریکا در معرض خطر جدی قرار دارد.

در این بیانیه آمده است: «ما به عنوان سفیران سابق، ژنرال‌ها و مقامات ارشد فدرال، از تماس‌های رئیس جمهور با برخی چهره‌های سیاسی برای استفاده از پرسنل ارتش آمریکا در مواجه با اعتراضات قانونی در شهر‌های آمریکا نگران هستیم».

همچنین در ادامه این بیانیه تاکید شده است: «ما نگران استفاده از ظرفیت نظامی آمریکا برای ترساندن و سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز در واشنگتن هستیم».

در این بیانیه استفاده از بالگردهای نظامی در واشنگتن برای متفرق کردن معترضان، اقدامی غیرضروری و خطرناک عنوان شده است.

در حالی که دونالد ترامپ بارها معترضان را به استفاده گسترده از نیروهای نظامی تهدید کرده، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا مخالفت خود با این اقدام را ابراز کرده است. اسپر تاکید کرده که استقرار ارتش برای مقابله با اعتراضات تنها در شرایط بسیار بحرانی مجاز است و آمریکا هنوز به آن نقطه نرسیده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار