پیش‌بینی‌هایی که یکی پس از دیگری به وقوع پیوست؛

دیروز شوروی به تاریخ پیوست؛ امروز آمریکا و فردا رژیم صهیونیستی

پیر ما از آن دست آدم‌هایی بود که همیشه پیش بینی هایش درست از آب در می آمد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسمش دنیادیدگی بود یا هرنام دیگر. پیر ما از آن دست آدم‌هایی بود که همیشه پیش بینی هایش چه در مسائل داخلی و چه در مسائل خارجی درست از آب در می آمد؛ برای مثال پیش‌بینی نابودی کمونیسم ، سقوط شوروی ، «عاقبت رژیم پهلوی و فرار شاه»، «تشکیل حکومت اسلامی در ایران»، «حمله عراق به کویت»، «حرکت مردم مصر و عاقبت حسنی مبارک»، «عاقبت ذلت‌بار برای سران مزدور» , «وقوع بیداری اسلامی در منطقه» همه پیش بینی هایی بود که به حقیقت پیوست  اما تکلیف یکی از آنها یعنی «فروپاشی آمریکا از درون» هنوز روشن نشده است.

وقتی پای مارکسیسم به موزه‏‌ها باز شد 

یازدهم دی ۱۳۶۷ بود که حضرت امام خمینی (ره) در یک نامه مهم و تاریخی خطاب به میخاییل گورباچف ( آخرین رئیس جمهور شوروی سابق ) سقوط قطعی کمونیسم را پیش بینی کرد. این نامه در شرایطی منتشر شد که در آن زمان اتحاد جماهیر شوروی یکی از دو ابرقدرت جهانی بود، جنگ سرد خاتمه نیافته بود، دیوار برلین به عنوان نماد جدایی شرق و غرب فرو نریخته بود و حاکمیت کمونیسم بر قانون اساسی شوروی و بر مقدرات مردم در جمهوری‌های این کشور هنوز برقرار بود. با این حال امام راحل در نامه خود خطاب به گورباچف از صدای شکسته شدن استخوان‌های مارکسیسم سخن به میان آورد و وی را از روی آوردن به غرب برای حل مشکلات اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی بر حذر داشت. پیام تاریخی امام خمینی دو روز بعد (۱۳ دی) توسط هیئت اعزامی به سرپرستی آیت‌الله جوادی آملی به گورباچف ابلاغ شد.

حکایت پیش‌بینی‌هایی که به حقیقت پیوست

نامه‌ای که بخشی از آن به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای گورباچف صدر هیئت رئیسه اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی!

با امید خوشبختی و سعادت برای شما و ملت شوروی

از آنجا که پس از روی کار آمدن شما چنین احساس می‌شود که جنابعالی در تحلیل حوادث سیاسی جهان خصوصاً در رابطه با مسائل شوروی در دور جدیدی از بازنگری و تحول و برخورد قرار گرفته‌اید و جسارت و گستاخی شما در برخورد با واقعیات جهان چه بسا منشأ تحولات و موجب به هم خوردن معادلات فعلی حاکم بر جهان گردد.

شما اگر بخواهید در این مقطع تنها گره‌های کور اقتصادی سوسیالیسم و کمونیسم را با پناه بردن به کانون سرمایه‌داری غرب حل کنید، نه تنها دردی از جامعه خویش را دوا نکرده‌اید که دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران کنند. چرا که امروز اگر مارکسیسم در روش‌های اقتصادی و اجتماعی به بن‌بست رسیده است، دنیای غرب هم در همین مسائل - البته به شکل دیگر- و نیز در مسائل دیگر گرفتار حادثه است. برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جست‌وجو کرد، چرا که مارکسیسم جواب‌گوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست، چرا که مکتبی است مادی و با مادیت نمی‌توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت که اساسی‌ترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، به در آورد.»

دیروز شوروی به تاریخ پیوست؛ امروز آمریکا و فردا رژیم صهیونیستی

هفته نامه آلمانی اشپیگل در شماره ۱۶ دی ماه ۱۳۷۰ نوشت: «پیش بینی آیت الله خمینی (ره) رهبر انقلاب ایران مبنی بر این که طی ۱۰ سال کمونیسم از گیتی رخت بر خواهد بست و اسلام، دین محبت به جنبش پیروزمندانه خود ادامه خواهد داد؛ در کم تر از سه سال تحقق یافت.» به نوشته این نشریه، «نامه امام خمینی (ره) نه تنها به سقوط شوروی بلکه به زوال رویای دیرینه کمونیسم برای تسلط بر جهان منجر شد.»

آن روز هیچکس تصور نمی کرد  شاه سرنگون شود

مدت ها قبل وقتی حتی خوش بین ترین افراد هم نمی توانستند در مخیله خود نابودی حکومت شاه را تصور کنند، امام خمینی (ره) با پیش بینی سقوط و نابودی این رژیم شیطانی حرکت خود را آغاز کرد. ملت عزیز و پیرو حق امام علیه السلام (امام حسین)، با خون خود، سلسله ابلیس پهلوی را در قبرستان تاریخ دفن می نمایند و پرچم اسلام را در پهنه کشور بلکه کشورها، به اهتزاز درمی آورد. ( صحیفة نور، جلد چهار، صفحه نهم)

دیروز شوروی به تاریخ پیوست؛ امروز آمریکا و فردا رژیم صهیونیستی

مرحوم حجت الاسلام سيد محمد کوثری (ره) ( روضه خوان مراسم های امام خمینی) نقل می‌کند: يک روز من در منزل آقای آيت الله فاضل لنکرانی از استادان حوزه علميه قم بودم و يکی از فضلای مشهد آنجا بودند. ايشان به نقل از يکی از دوستانشان نقل کردند که در نجف اشرف در خدمت امام بوديم و صحبت از ايران به ميان آمد. من گفتم اين چه فرمايش‌هايی است که در مورد بيرون کردن شاه از ايران می‌فرماييد؟ يک مستأجر را نمی‌شود از خانه بيرون کرد، آن وقت شما مي خواهيد شاه را از مملکت بيرون کنيد؟ امام سکوت کردند. من فکر کردم شايد عرض مرا نشنيده اند. سخنم را تکرار کردم. امام بر آشفتند و فرمودند: فلانی چه می گويی؟ مگر حضرت بقيةالله صلوات الله عليه به من (نستجيربالله) خلاف می فرمايد؟! شاه بايد برود.

او ذخیره انقلاب بود 

مهدی نصیری نویسنده و پژوهشگر علوم دینی با اشاره به یکی دیگر از پیش‌بینی‌های امام خمینی (ره) می‌فرماید: در سال ۱۳۶۰وقتی رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر مورد ترور منافقان فرقانی قرار گرفتند و پس از آن خبر رفع خطر را به امام راحل دادند، ایشان فرمودند خداوند ذخیره انقلاب را حفظ کرده است و این سخن نشان دهنده اشاره امام به رهبری حضرت آقا بود و اینها اما تنها بخش کوچکی از پیش‌بینی‌های بزرگی بود که گویی آینده جهان را به خوبی در خشت خام دیده بود. و امروز ۳۲ سال از ابلاغ ‌نامه امام خمینی(ره) به یکی از سردمداران بزرگ جهان یعنی گورباچف می‌گذرد و حال یکی دیگر از قدرت‌های جهان با چالشی مواجه شده که عجیب ذهن‌ها را به صحبت‌های سال‌های دور رهنمون می‌کند.

دیروز شوروی به تاریخ پیوست؛ امروز آمریکا و فردا رژیم صهیونیستی

فریاد می‌زد: «نمی‌توانم نفس بکشم»

ماه گذشته بود که جورج فلوید شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله آمریکایی به دلیل ارائه یک ۲۰ دلاری مشکوک در مغازه سیگار فروشی و تماس کارکنان مغازه با پلیس زیر پا‌های پلیس سفیدپوست آمریکایی و در حالی که فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» جان داد و این انگار جرقه‌ای بر خرمن خفته چالش‌های آمریکا بود به نحوی که اعتراضات به کشته شدن او در بسیاری از ایالت‌های آمریکا شکل شورش به خود گرفت.

آتش زدن خودروها، پاسگاه‌های پلیس و غارت فروشگاه‌ها اتفاقاتی بود که به مرور از حالت اعتراض به جنگ تبدیل شد و بسیاری از شخصیت‌های این کشور را به واکنش وادار ساخت.

حکایت پیش‌بینی‌هایی که به حقیقت پیوست

برای مثال "آلکسی پوشکوف" عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه چنین ابراز عقیده کرده که ایالات متحده دیگر وارد عصر "آشفتگی" شده و فروپاشی این کشور، از هم‌اکنون آغاز شده است. او معتقد است که عوامل مختلفی این مسئله را نشان می‌دهد که از جمله آنها، ناتوانی دولت آمریکا در مقابله مؤثر با شیوع ویروس کرونا و ناآرامی‌های گسترده جاری در این کشور است.

و حال  شاید این رویدادها عجیب ذهن را به سمت گفته‌های روزهای دور امام خمینی (ره) یعنی «فروپاشی آمریکا از درون» بیاندازد؛ صحبت‌هایی نظیر اینکه «اطمینان دارم که این فداکاری‌ها و جانبازی‌ها در آینده نزدیک شجره طیبه اسلام را بیش از پیش بارور می‌نماید، و دشمنان قسم‌خورده اسلام را به نابودی و اضمحلال محکوم خواهد ساخت.» (صحیفه نور، ج ۱۷، ص ۹۵)

یا در پیامی ‌به زائران حج در ۶ مرداد ۶۶ می‌فرمایند: «ده‌ها خبرنگار و فیلمبردار را به منطقه گسیل داشته‌اند تا خبر موفقیت نقشه‌های آمریکا را مخابره کنند. خداوند زمینه رسوایی و زبونی آمریکا را به دست غیب خود فراهم می‌آورد و اقتدار معنوی پرچم لااله الا الله را بر پرچــم کفر به نمایــش می‌گذارد و دل بندگان خالص خویــش را شادمان می‌سازد.»

دیروز شوروی به تاریخ پیوست؛ امروز آمریکا و فردا رژیم صهیونیستی

یا آن که در ۱۲ آبان ۶۰ در بیاناتی می‌فرمایند: «انقلاب اسلامی با تأیید خداوند منان در سطح جهان در حال گسترش است و ان‌شاءالله با گسترش آن قدرت‌های شیطانی به انزوا کشیده خواهند شد...»

همچنین در ۱۱ مهر ۶۷ تصریح می‌کنند: «ان‌شاءالله مردم سلحشور ایران کینــه و خشم انقلابی و مقدس خویش را در سینه‌ها نگه داشتـه و شعله‌های ستم‌سوز آن را علیه شوروی جنایتکار و آمریکای جهانخوار و اذناب آنان به کار خواهد گرفت تا به لطف خداوند بزرگ آمریکای جهانخوار و اذناب آنان به کنار خواهند رفت...»

یکی از تحلیل‌های امام راحل در خصوص وضعیت آمریکا که گویا برای این روزها گفته شده است این بخش از بیانات ایشان است که می‌فرمایند: «مظلوم‌ها دیگر نمی‌توانند تحت ظلم ابرقدرت‌ها باشند. الان در آمریکا هم خود ملت آمریکا قبول ندارد این کارهایی را که دارد رئیسشان می‌کند. الان مردم آمریکا هم عاصی شده‌اند از دست اینها. دنیا اصلاً به عصیان کشیده شده است.» (صحیفه امام؛ ج ۱۸؛ ص ۳۲۳)

یا این بخش از بیانات ایشان که می‌فرمایند: «در خود آمریکا هم ملت آمریکا کم‌کم بیدار می‌شوند و خواهد شناخت این ابرقدرت‌هایی که تحمیل می‌کنند خودشان را بر ملت‌ها.» (صحیفه امام؛ ج ۱۱؛ ص ۳۵۷)

امام خمینی(ره) در جای دیگری می‌فرمایند: «دولت آمریکا همان‌طور که به ما ظلم کرده و بد [کرده است] به ملت [آمریکا] هم ظلم کرده است. به ما ظلم کرده از باب اینکه همه چیز کشور ما را به وسیله عاملش که عبارت از محمدرضاست از بین برده، به آنها ظلم کرده از باب اینکه شرافت آنها را در معرض خطر انداخته.» (صحیفه امام؛ ج ۱۱؛ ص ۲۴۱)

دیروز شوروی به تاریخ پیوست؛ امروز آمریکا و فردا رژیم صهیونیستی

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه مکتوب نماز جمعه کرج در این باره گفته است: روزهای فروپاشی ابرقدرت ساختگی آمریکا را همه به نظاره هستیم و همه عالم چهره غیر هالیوودی و بی روتوش آمریکا را می‌بینند؛ بنابراین حرکتی که در ایالت‌های مختلف آمریکا واقع‌شده را باید با دقت بررسی و تحلیل کرد.

بر اساس همین رویکرد امام(ره) است که ولی فقیه زمان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در چند مورد به فروپاشی آمریکا اشاره کرده و مژده نابودی رژیم استکباری را داده‌اند. معظم‌له در بیاناتی در تاریخ ۱۲/۲/۸۳ فرمودند: «آمریکا روند نابودی رژیم استکباریِ خودش را آغاز کرده، خیلی هم پیش رفته و مردم دنیا شاهد این خواهند بود؛ هرچند با استفاده از قدرت، سروصدایی می‌کند.»

رهبر معظم انقلاب همچنین در تاریخ ۱/۹/۸۱ در بیاناتی در خطبه‌های نماز جمعه فرمودند: «آمریکا به‌ خاطر مستی قدرت، اشتباه می‌کند و این اشتباه هم زیر پای او حفره و گودال بسیار خطرناکی را به‌وجود می‌آورد.»

دیروز شوروی به تاریخ پیوست؛ امروز آمریکا و فردا رژیم صهیونیستی

اعتراضاتی که گریبان‌گیر ۱۴۰ شهر شد

از ماه گذشته و با اوج‌گیری اعتراضات به قتل یک شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا، تاکنون ۱۴۰ شهر این کشور شاهد اعتراضات ضدنژادپرستی بوده و در حداقل ۲۱ منطقه حکومت نظامی اعلام و «گارد ملی» در آنها مستقر شده است. دامنه اعتراضات به حدی است که ‌ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور که به پناهگاه مخفی کاخ سفید منتقل شده است، معترضان را تهدید کرده و گفته که با «سگ‌های وحشی» و «سلاح‌های شوم» به آنان حمله خواهد کرد!

کارشناسان آمریکایی اعتراضات اخیر را در نیم قرن گذشته بی‌سابقه می‌دانند و سرانجام آن روشن نیست. اما آنچه مسلم است، وضعیت بحرانی کشتی طوفان‌زده آمریکاست. اما وخیم‌تر از اوضاع آمریکا، وضعیت آن کسانی است که به این کشتی طوفان‌زده و در حال غرق دل بسته‌اند و از آن امید گشایش دارند!

حکایت پیش‌بینی‌هایی که به حقیقت پیوست

علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفته است: آمریکای امروز با بحران‌های بسیاری درگیر است؛ برای مثال بحران اجتماعی این کشور تبعات اقتصادی فراوانی برای آنها داشته و باعث سقوط رشد اقتصادی این کشور شده است. همچنین پدیده کشته شدن جورج فلوید نیز نهضت اجتماعی بسیار گسترده‌ای را برای این کشور ایجاد کرده که این‌ها همه حاکمیت آمریکا را به چالش می‌کشد.

او ادامه داد: معتقدم همانطور که شوروی سابق فرو پاشید و تبدیل به روسیه کنونی شد، مسیر امروز سرنوشت آمریکا هم به فروپاشی ختم خواهد شد و احتمالا ایالات متحده هم به تجزیه می رسد و آن فروپاشی که در شوروی اتاق افتاد در اینجا هم ممکن است که با جنبه‌های قوی‌تر رخ دهد؛ زیرا در شوروی بیشتر بحران اقتصادی دامانش را گرفت، اما در اینجا هم بحران اقتصادی هم اجتماعی و هم سیاسی دامن‌گیر خواهد شد.

معمار کبیر انقلاب در خصوص انقلاب اسلامی و صدور انقلاب در بلوک‌های غرب و شرق هم می‌فرمایند: «و چه‌بسا که این تحول و دگرگونی، در مشرق‌زمین و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق یابد. «وَ لَیسَ مِنَ اللَه بِمُسْتنکرٍ» که دهر را در ساعتی بگنجاند و جهان را به مستضعفان، این وارثان ارض بسپارد، و آفاق را به جلوه الهی ولی اللَه الاعظم صاحب العصر-  ارْواحُنا لَهُ الْفِداء-  روشن فرماید و پرچم توحید و عدالت الهی را در عالم بر فراز کاخ‌های سپید و سرخ مراکز ظلم و الحاد و شرک به اهتزاز درآورد. وَ ما ذلِک عَلَی اللهِ بِعَزیزْ.» (صحیفه امام؛ ج ۱۷؛ ص ۴۸۱) حال باید دید که در نهایت کی و کجا آخرین پیش‌بینی امام خمینی (ره) هم محقق می‌شود.

فاطمه تورانلو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
امام یکی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
قطعا این اتفاقات میفته فقط کاش باشیم و این روزها رو با چشم خودمون ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
انشالله هرچه زودتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
امام یک آینده نگر بود .فردی که در جهان نمونه نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
انشالله که آمریکا به زودی به تاریخ بپیونده
آخرین اخبار