تلاطم امواج در شمال خلیج فارس کاهش می‌یابد

هواشناسی بوشهر اعلام کرد: از فردا به تدریج از ارتفاع موج دریا در شمال خلیج فارس کاسته می‌شود اما سواحل مرکزی و جنوبی همچنان مواج است.

تلاطم امواج در شمال خلیج فارس کاهش می‌یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که امروز وزش باد‌های شمال غربی به نسبت شدید بر روی خلیج فارس و سواحل استان ادامه خواهد داشت.

زهرا راستگو افزود: از فردا با کاهش سرعت جریان‌های شمالی در شمال خلیج فارس، به تدریج از ارتفاع موج دریا در این نواحی کاسته می‌شود. اما در سواحل مرکزی و جنوبی دریا همچنان مواج و متلاطم خواهد بود.

او آسمان استان را تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی کرد.

 سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۴۴ و بر روی دریا ۱۶ تا ۴۴  کیلومتر در ساعت  خواهد بود که امروز گاهی از ۵۰ کیلومتر در ساعت فراتر می‌رود.

راستگو ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ و امروز گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود اما از ظهر فردا به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی به ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر می‌رسد.

او بیان کرد: در شبانه روز گذشته، دیر با ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر استان بوشهر بود و دما در شهرهای برازجان ۴۹، اهرم و خورموج ۴۸، دیلم ۴۷، جم و کنگان ۴۶، عسلویه  نیز ۴۵ درجه سانتیگراد ثبت شد.

 سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ساعت ۰۴: ۰۲، مد اول دریا ساعت ۰۸:۴۹ دقیقه، جزر دوم دریا ساعت ۱۶:۳۵ مد دوم ساعت ۲۲:۳۳ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.