آمریکا پیش‌نویس تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را منتشر کرد

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد پیش‌نویس تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران در اختیار سایر کشور‌های عضو شورای امنیت قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد‌پرس، کلی کرافت سفیر آمریکا در سازمان ملل، روز جمعه اعلام کرد که وی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را با روسیه به اشتراک گذاشته است. بر اساس این پیش‌نویس، تحریم تسلیحاتی علیه ایران به طور نامحدود تمدید خواهد شد.

این در حالی است که سفیر روسیه در سازمان ملل متحد ماه گذشته گفته بود که مسکو با هرگونه تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران مخالف است. تحریم‌های تسلیحاتی ضد ایرانی در تاریخ ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسد و آمریکا در تلاش است تا به هر نحو ممکنی تحریم‌ها را تمدید کند.

کرافت طی نشست مطبوعاتی خود گفت که  پیش نویس پیشنهادی به انگلیس، فرانسه، آلمان و استونی هم داده شده و امیدوار است تا به‌زودی به سایر ۱۵ عضو شورای امنیت ارائه شود.

کرافت هچنین مدعی شد: «ما باید مطمئن باشیم که شورای امنیت سازمان ملل اجازه انقضای تحریم‌ تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر را نمی‌دهد».

سفیر آمریکا در سازمان ملل در ادامه اتهام‌زنی های خود علیه ایران، گفت: «آیا ما می‌خواهیم روسیه به ایران اسلحه بفروشد؟ آیا ما می‌خواهیم چین به ایران اسلحه بفروشد؟ تأکید می‌کنم که روسیه و چین باید به اجماع جهانی علیه ایران بپیوندند.»

بر اساس بند پیش‌بینی شده در برجام، تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر (مهر) سال جاری منقضی می‌شود. چهره‌های دموکرات آمریکا ضمن انتقاد از ترامپ به خاطر خروج از برجام، تاکید کرده‌اند که اگر آمریکا از برجام خارج نشده بود اکنون احتمال تمدید تحریم های تسلیحاتی بیشتر بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
چه تحریم تمدید بشه یا نشه مهم نیست.
_اما در صورت تمدید شدن آمریکا بد هزینه ای چه در منطقه و چه در جهان خواهد پرداخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
به کوری چشم سران آمریکا و به فضل خدا ایران جزو بزرگترین صادر کننده تسلیحات در دنیا خواهد شد .
آخرین اخبار