کرونا حریف آزمون‌های نمونه دولتی و تیزهوشان نشد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان دانش آموزان پایه نهم به دهم برقرار است.

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ثبت نام آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم از تاریخ ۱۷ خرداد تا ۲۷ خرداد انجام می‌شود.

او با بیان اینکه شرایط ثبت نام داشتن معدل کتبی نمرات پایه نهم است و افراد باید مبلغ ۲۵ هزار تومان پرداخت کنند، افزود: زمان برگزاری آزمون همزمان با سراسر کشور در ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۰ تیر ماه امسال خواهد بود.

نظری گفت: در مازندران تعداد مدارس متوسطه دوم ۳۸ مدرسه نمونه دولتی بوده که ۱۹ مردسه دخترانه و ۱۹ مدرسه پسرانه است.


بیشتر بخوانید: آغاز امتحان نهایی حضوری دانش آموزان در روز‌های پرخطر کرونایی


لغو آزمون نمونه دولتی برای پایه ششم به هفتم

نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: برای پایه ششم به هفتم آزمون برگزار نخواهد شد و بر اساس سوابق تحصیلی، فعالیت‌های آموزشی، تربیتی، پرورشی و مقام‌های ورزشی امتیاز بندی و انتخاب می‌شوند.

او با بیان اینکه آزمون تیزهوشان از ششم به هفتم و تکمیل ظرفیت پایه نهم به دهم در صبح روز جمعه ۲۷ تیر ماه برگزار می‌شود، افزود: آزمون تیزهوشان از ششم به هفتم ساعت ۹ صبح و پایه نهم به دهم ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: پذیرش دانش آموزان در پایه نهم به دهم در آزمون‌های نمونه دولتی و تیزهوشان منوط به کسب نمره مورد نظر در نمونه برگه هدایت تحصیلی است.

نظری افزود: اگر دانش آموز در آزمون قبول شود، اما حداقل نمره را برای ورود به رشته‌ای که قبول شده کسب نکند، قبولی آن رد می‌شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار