جلوگیری از ریخت و پاش‌های اشراف گونه در شستا با انتخاب مدیری جوان

انتخاب یک مدیر جوان برای شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی موجب رشد سهام این شرکت و جلوگیری از ریخت و پاش‌های اشراف گونه در آن شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی منسوب به شستا این روز‌ها در وضعیت خوبی به دلیل عرضه سهامش در بورس به سر می‌برد.

یکی از دلایل رشد سهام شستا و وضعیت خوب فعلی‌اش مرهون مدیریت درست و برنامه ریزی شده مدیرعامل جوانش است. بیش از دو سال از حضور یک نیروی جوان متخصص در صدر شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی موسوم به شستا می‌گذرد؛ شرکت‌های وسیع و متعددی که اگر نگوییم سه سال پیش در آستانه تحلیل رفتن و نابودی بودند، اما دست کم دخل و خرجشان به زور به هم می‌رسید چه رسد به سود و شکوفایی.

مقایسه وضعیت شستا در سال‌های گذشته با وضعیت فعلی‌اش نشان می‌دهد سود خالص شستا در سال ۹۷ به زور به ۱۲۰۰ میلیارد می‌رسید، اما در سال اول حضور محمد رضوانی‌فر در پست مدیرعاملی شستا، سود شرکت به ۴۵۰۰ میلیارد رسید و در سال مالی ۹۹ به حدود ۲۰ هزار میلیارد رسیده که در نوع خود رکوردی بی سابقه است.

دلایل اینکه چه طور در طول این مدت کوتاه شستا به این وضعیت رسیده مختلف است. به عنوان نمونه رضوانی فر بعد از آن که مدیرعامل شستا شد از ریخت و پاش‌های اشراف گونه در شستا جلوگیری کرد و دفاتر لوکس شرکت‌های زیرمجموعه در نقاط گرانقیمت تهران را به فروش رساند و از درآمد فروش این دفاتر، اقدام به خرید مواد اولیه با حجم زیاد کرد که این اقدام باعث تاب آوری بالای شرکت‌های تولیدی شستا در ایام تحریم شد.

یکی دیگر از اقداماتی که مدیرعامل جوان شستا انجام داد، استفاده از مدیران بومی در شرکت‌های زیرمجموعه سراسر کشور بود تا هزینه‌های رفت و آمد مدیران غیربومی از بین برود و در خود شرکت‌ها هزینه شود.

جلوگیری از ریخت و پاش‌های اشراف گونه در شستا با انتخاب مدیری جوان

شفافیت در حساب‌ها و رشد شرکت‌ها سبب شد تا دولت هم در اقدامی بی سابقه اقدام به عرضه سهام این شرکت کند که با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد و در حال حاضر شستا در بورس شرایط خوبی دارد و به سرعت توانست نیمی از سهام خود را در بورس تکمیل کند، به همین دلیل نماد شستا پس از مدت کوتاهی از عرضه سهامش در بورس، برای ارائه گزارش بسته شد، اما پس از چندی مجددا نماد شستا در بورس با رشد بیش از ۱۰ درصدی قیمت بازگشایی شد. این نماد با صف خرید ۳۲۴ میلیونی همراه است.

همه این اقدامات نشان از آن دارد که محمد رضوانی فر که سال ۹۷ مدیرعامل شستا شد توانسته شستا را متحول کند این نیروی جوان فارغ التحصیل دانشگاه‌های امام صادق (ع) و علامه طباطبایی با روحیه معتدل و جوانگرا که در کارنامه اش کمترین وابستگی سیاسی و جناحی به چشم می‌خورد، تاثیر خوبی بر رشد سهام شستا داشته و توانسته به خوبی از اموال قشر زحمتکش جامعه که همان کارگران هستند محافظت کند؛ کاری که در طول این سال‌ها مدیران گذشته نکرده بودند.

حضور رضوانی‌فر پس از دو سال و اندی نشان می‌دهد که توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور افراد انقلابی و جوانان متخصص تا چه اندازه می‌تواند به حل مشکلات کشور در شرایط سخت کمک کند.

امیدوار هستیم اعتمادی که به این جوان انقلابی شده تاثیرات مستمری داشته باشد و از این به بعد نیز صاحبان اصلی این اموال بتوانند از سرمایه‌هایشان بهره‌مند شوند. این نکته‌ای است که رضوانی فر نباید به آن بی توجه باشد، چراکه چشم میلیون‌ها کارگر و بازنشسته به او و عملکرد او است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار