در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بارش باران مهمان آسمان برخی نقاط کشور/ هوای پایتخت خنک می‌شود

کارشناس هواشناسی گفت: طی روز‌های آتی در برخی نقاط کشور رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش بادخواهیم داشت.

صادق ضیاییان مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی نقاط خبر داد و گفت: امشب در سواحل دریای خزر، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمال شرق تهران، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار خواهیم داشت.

وی افزود: با نفوذ جریانات خنک شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور کاسته می‌شود و تا اواسط هفته آینده موجب ماندگاری دمای هوا در شمال کشور می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: فردا در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان و برخی نقاط مازندران، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعد از ظهر در ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول از وزش باد قابل ملاحظه برای اکثر مناطق کشور طی روز‌های آتی خبر داد و گفت: وزش باد در جنوب غرب، جنوب، مرکز، جنوب شرق و شرق سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی روز‌های آتی آسمان برخی نقاط کشور بارانی است، بیان کرد: روز دوشنبه در ساعاتی از بعد ظهر در شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران زنجان، همدان، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، کرمان، هرمزگان و همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، شمال استان‌های مرکزی و همدان ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، تهران، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران بارانی می‌شود

وی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امشب آسمان تهران صاف تا نیمه ابری، در برخی ساعات همراه با وزش باد و در ارتفاعات با بارش پراکنده همراه خواهد بود.

ضیاییان در پایان با اشاره به اینکه دمای تهران تا فردا کاهشی است، تصریح کرد: امروز بیشینه دمای مهرآباد ۳۵ درجه و فردا ۳۲ درجه سانتی گراد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار