حضور خیابانی مردم کشور‌های مختلف در محکومیت جنایت نژادپرستانه پلیس آمریکا

ده‌ها هزار نفر از مردم جهان در اعتراض به قتل وحشیانه جورج فلوید به دست پلیس آمریکا، در کشورهای خود در اعتراض به نژادپرستی تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، در ده روز گذشته در کشور‌هایی مانند استرالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک و سایر کشورها، شهروندان با حضور خود در راهپیمایی‌ها، اعتراض خود را به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی و نژادپرستی پلیس این کشور نشان دادند.

این اعتراض‌ها در حالی صورت گرفته که برخی مقامات این کشور‌ها سعی در جلوگیری از تجمعات اعتراضی داشتند. به طور مثال در استرالیا اسکات موریسون، نخست‌وزیر این کشور، تلاش داشت تا با هشدار درباره شیوع ویروس کرونا از تجمع و اعتراض شهروندان جلوگیری کند.

وزیر بهداشت انگلیس نیز با ذکر خطر شیوع ویروس کرونا سعی در منصرف کردن شهروندان داشت، اما علی‌رغم این تذکرات، بارش باران، هوای سرد و حضور پلیس، تظاهراتی درلندن، منچستر و بیرمنگام انجام شد.

همچنین در کشور‌های دیگری مانند فرانسه، آلمان، ژاپن، و سوئد نیز تظاهرات به شکل گسترده انجام شده است.

در همین حال سخنگوی شهرداری بلژیک امروز (شنبه) و پس از گفت‌وگو با مقامات این کشور اعلام کرد شهروندان بلژیک مجاز هستند روز یک‌شنبه بعدازظهر حدود دو ساعت مقابل کاخ دادگستری تجمعی برای اعتراض به نژادپرستی و قتل وحشیانه «جورج فلوید» داشته باشند.

بنابراین فردا (یکشنبه) تظاهراتی از سوی جنبشی با نام «جان سیاه‌پوستان مهم است» (BLM) در بروکسل شکل می‌گیرد، اما مقامات این کشور تاکید بر ایستا بودن این تظاهرات داشته و گفتند به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا این اعتراض به شکل راهپیمایی نخواهد بود و درحالت تجمعی ایستا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار