لایروبی،عرض روخانه تالار را به ۶۰ متر افزایش داد

با لایروبی و بازگشایی رودخانه تالار عرض متوسط رودخانه از ۲۵ متر به ۶۰ متر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیروس نیری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با لایروبی و بازگشایی رودخانه تالار عرض متوسط رودخانه در محدوده روستای ملاکلا وبرج خیل از ۲۵ متر به ۶۵ متر رسید.

او با اشاره به خسارات سیل پارسال در این بازه از جمله تخریب پل ارتباطی و آبگرفتگی و تخریب منازل مسکونی گفت: برای ایمن سازی منازل مسکونی و اراضی کشاورزی دایک حفاظتی به طول بیش از ٦کیلومتر در سواحل چپ و راست رودخانه احداث شده است.

نیری گفت: جهت اجرای این پروژه بیش از یک و نیم میلیون متر مکعب حجم مصالح (گل و لای) از بستر رودخانه خارج شد و بیش از ١٥٠٠ اصله درخت مرکبات که توسط متصرفین در بستر رودخانه کاشته شده بود قطع گردید که در نتیجه با اقدامات مذکور ظرفیت آبگذری رودخانه از حدود١٦٠متر مکعب در ثانیه به حدود ٢٧٠متر مکعب در ثانیه افزایش یافت.

او با قدردانی از مساعدت و همراهی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و حمایت مقامات شهرستانی از جمله فرماندار افزود: در این پروژه ٣٠هکتار از بستر تصرف شده آزاد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اجرای پروژه‌های گسترده لایروبی و ساماندهی در استان ،گفت: استان مازندران دارای ۷ هزار کیلومتر رودخانه بوده که حدود ۹۰۰ کیلومتر آن به هنگام وقوع سیل خطرپذیر و نیاز به لایروبی و ساماندهی دارد که در طی یک سال گذشته بیش از ۲۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و ساماندهی شده اند که این امر رضایت مردم و ذینفعان را در پی داشته است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار