کودکان و معتادان متجاهر در صدر آمار متکدیان در قزوین

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان شهرستان قزوین گفت: معتادان متجاهر و کودکان بیشترین جامعه آماری متکدیان در قزوین را تشکیل می‌دهند که در این بین اکثر کودکان از اتباع بیگانه هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محسن رحیمی مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان شهرستان قزوین گفت: معتادان متجاهر و کودکان بیشترین جامعه آماری متکدیان در قزوین را تشکیل می‌دهند که در این بین اکثر کودکان از اتباع بیگانه هستند که گاهی در پوشش اسپند دود کردن تکدی‌گری می‌کنند.

رحیمی اظهار کرد: متکدیان جمع‌آوری شده از سطح شهر که به اردوگاه منتقل می‌شوند غربالگری خواهند شد؛ یعنی با توجه به شرایطی که دارند به دستگاه مربوطه از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، کمپ ترک اعتیاد و سایر ارگان‌ها ارجاع و در این زمینه با دستگاه قضایی هم هماهنگی انجام می‌شود.

رحیمی ادامه داد: اگر این متکدیان اتباع بیگانه باشند نیز پس از بررسی وضعیت، مدارک و اسناد هویتی آن‌ها به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ارجاع داده می‌شود.

رحیمی افزود: تیم گشت مجتمع اردوگاهی در شیفت‌های مختلف در سطح شهرگشت‌زنی می‌کند که در تازه‌ترین مورد پنج نفر از متکدیان اتباع بیگانه که کودک بودند از سطح شهر جمع‌آوری شدند.

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان درباره راهکار مقابله با تکدی‌گری در سطح شهر تاکید کرد: واقعیت این است که بیشتر افرادی که در چهارراه‌ها، معابر عمومی و خیابان‌ها تکدی‌گری می‌کنند، نیازمند واقعی نیستند و به طور حرفه‌ای از احساسات مردم برای گرفتن کمک نقدی سوء استفاده می‌کنند و چه بسا به عنوان شغل به این عمل زشت دست می‌زنند و گاهی از تمکن مالی خوبی هم برخوردارند.

مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان قزوین گفت: شهروندان کمک‌های خیرخواهانه خود را به موسسات خیریه یا بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اهداء کنند تا بتوان قزوین را در گام نخست به “شهری با کمترین متکدی” و سپس به “شهری بدون متکدی” تبدیل کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.