استفاده ترامپ از «نژاد پرستی» برای پیروزی در انتخابات!

ترامپ می‌داند که آرای سیاه پوستان که حدود ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، از دست خواهد داد و در مقابل گمان می‌کند که آرای اکثریت سفید پوست را کسب خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارت و مواضع تحریک آمیز رییس جمهور آمریکا علیه معترضان و اصرار به فراخواندن ارتش برای سرکوب آن‌ها و نیز پافشاری بر راه حل امنیتی، به گفته ناظران، تلاشی از سوی ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری کشور است، اما به ضرر امنیت و ثبات جامعه آمریکا تمام شده است.

این ناظران می‌گویند که سفیدپوستان آمریکا که برخی از آن‌ها از حامیانش هستند، نه تنها با نژادپرستی ترامپ و نوع نگاهش نسبت به سیاه پوستان و اقلیت‌های دینی و نژادی در آمریکا موافق هستند بلکه استفاده از زور برای سرکوب آن‌ها را نیز تایید می‌کنند و این امر علت پافشاری عجیب ترامپ برای استفاده از نیروی نظامی علیه معترضان است.

ترامپ می‌داند که آرای سیاه پوستان که حدود ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، از دست خواهد داد و در مقابل گمان می‌کند که در صورتی که به عنوان منجی آمریکای سفیدپوست در مقابل سیاه پوستان باشد، آرای اکثریت سفید پوست را کسب خواهد کرد.

درخواست‌های دوستان و انتقادات دشمنان ترامپ برای کاستن از اظهارات تندش علیه معترضان اثر نکرد؛ ترامپ فقط چشم به انتخابات دوخته است و همچنان اصرار دارد تا ارتش را برای سرکوب تظاهرکنندگان فراخواند و بار‌ها از حاکمان ایالت‌ها خواست تا گارد ملی را به خیابان‌ها بکشانند و بار‌ها آن‌ها را به خاطر عدم کنترل اوضاع و عدم سرکوب تظاهرکنندگان توبیخ کرده است. این امر مارک اسپر وزیر دفاع را واداشت تا با پیشنهاد ترامپ برای استفاده از "قانون نافرمانی" مخالفت کند طبق این قانون رییس جمهور می‌تواند نیرو‌های مسلح و نیرو‌های گارد ملی را در شرایطی خاص در کشور مستقر کند.

موریل باوزر شهردار واشنگتن در راستای جلوگیری از وقوع درگیری میان تظاهرکنندگان و ارتش، در پیامی به ترامپ گفت که "استقرار نیرو‌های ارتش آمریکا تظاهرکنندگان را بیشتر خشمگین می‌کند و باعث اعتراض بیشتر آن دسته از تظاهرکنندگانی می‌شود که برای تغییر و اصلاح نظام نژادپرستی امریکا به صورت مسالمت آمیز تظاهرات می‌کنند".

کاملا روشن است که نوع برخورد ترامپ با اعتراضات در این چند روز نشان داد که ترامپ به دنبال یافتن راه حل‌هایی به منظور پایان دادن به تنش‌ها و آرام کردن اوضاع نبوده باست؛ بلکه او با تحریک معترضان و کشاندن آن‌ها به سمت خشونت‌های بیشتر، به دنبال تشدید اوضاع بود تا فراخواندن ارتش برای سرکوب معترضان را توجیه کند و بتواند آرای نژادپرستان سفید پوست را کسب کند، زیرا آن‌ها ترامپ را "قهرمان سفید پوست" خواهند دید که از "برتری نژاد" آن‌ها دفاع خواهد کرد بدون آنکه به سرنوشت آمریکا کوچکترین اهمیتی بدهند؛ آمریکا اینک بر سر آتش فشانی از نژادپرستی و تبعیض ومحرومیت قرار دارد و اتفاقات اخیر فقط دودی از این آتشفشان بود.
 
منبع: العالم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.